iPhone - nauka programowania na iOS

0

Cześć,
od kilku miesięcy programuję pod Androida. Widzę, że dużo ofert jest też dla programistów iOS i też chciałbym się w to wkręcić. Problem w tym, że nie mam iPhone'a, jakoś mnie nie kręcą te urządzenia, ale chciałbym kupić jedno w celach dydaktycznych. Programować planuję w XCode, na wirtualnej maszynie, ale oprogramowanie wolałbym testować na rzeczywistym urządzeniu niż na emulatorze. Wiadomo więc, że rozglądam się za najtańszymi urządzeniami, rozumiem że iPhone'a 3G za bardzo nie opłaca się kupować? Która wersja systemu to teraz minimum? Chyba, że warto rozejrzeć się za jakimś iPadem lub iPodem? Prosiłbym o poradę, bo w świecie Apple jestem zielony.

0

Kup sobie iPoda Touch: https://www.apple.com/ipod-touch/. Zwykly iOS tam lazi, ma wszystko poza mozliwoscia dzwonienia, jest duzo tanszy i do tego to calkiem fajne urzadzonko.
Z tego co mi wiadomo to raczej nie bedzie Ci dane uruchomic Xcode na wirtualce, bo Xcode wymaga OS X a ten z kolei da sie wirtualizowac tylko na innym OS X, chyba ze z jakimis mega hackami.
Powiem tylko ze symulator iOS dziala znacznie lepiej niz emulator Androida (w sensie - znacznie szybciej), ale jest to tylko symulator vs emulator. Urzadzenie wskazane.

Z doswiadczenia (od 14 miesiecy jestem w dziale mobility i programuje dzien w dzien i pod Androida i iOS, powoli zaczynam Windows Phone) moge powiedziec tak: troche nerwow kosztuje przyzwyczajenie do Xcode, nauczenie Obj-C to bulka z maslem (ale tobie radzilbym zaczynac ze Swiftem, juz jest final). Programowanie na iOS jest znacznie przyjemniejsze niz programowanie na Androida, ale z kolei nie ma takich duzych mozliwosci (w Androidzie mozesz wszystko, ale musisz uwazac na bugi i takie tam).

Jako materialy polecem 'iOS programming': http://www.bignerdranch.com/we-write/ios-programming.html - link jest do edycji 4., ale polecam rowniez edycje 3. bo tam jest opisane pare rzeczy nizejpoziomowych ktore dostaly wrappery w nowych wersjach iOS, ale wiedza sie przydaje - przyklad: animacje i CALayer.

0

Fajnie by było do 200 zł, na ebayu widzę że można trafić coś takiego. W grę wchodzą pęknięte ekrany, nie przeszkadzałoby mi to.

mućka, też myślałem o iPodzie. Mam na oku coś z 4. generacji.
Dzięki za informacje, doczytam o tym Swifcie, bo kojarzę tylko z nazwy. Poza tym jako doświadczony programista mobile może polecisz jeszcze jakieś technologie/oprogramowanie? Ogólnie przeglądam oferty prac i zapamiętuję jakie są wymagania, ale poznam opinię innych programistów, czego warto się nauczyć.

0

W zadnym wypadku nie jestem 'doswiadczonym programista mobile' - jak powiedzialem, robie to od niewiele ponad roku.

Co polecam do nauki iOS podalem, do Androida uczylem sie raczej po prostu programujac, bo znalem wczesniej swietnie Jave, Eclipse (fuj, brrr) i nie mialem takiego progu wejscia. Jak juz cos bedziesz wiedzial to wejdziesz na stone Apple dla iOS i poczytasz ich pdf dl Core Data, programowanie UIView, Quartz, itp. itd. jest tego pelno, a i te dokumenty sa dobrej jakosci (poza Core Data, tutaj moim zdaniem jest w necie tyle syfu, tyle razy sie zmienialy 'best practices' ze sam Apple juz pewnie nie wie co robic i tylko na WWDC 2014 wspomnial cos w jednej prezentacji ;d).

Co do tego iPoda to nie wiem, polecilbym sprawdzic na jakich urzadzeniach bedzie chodzil iOS 8 (nowy, wyjdzie niedlugo) i kupic cos najtanszego co bedzie to wspierac. Swiat iOS jest nieco inny niz Androida - miesiac po wyjsciu iOS 7 pewnie 80% (przyznam, ze to dane z doopy, sprawdz gdzies, ale chodzi mi o ukazanie sytuacji) urzadzen bylo zupdatowanych, w przeciwienstwie do Androida, gdzie nadal 10% czy costal lazi na 2.3.3. W naszym aktualnym projekcie np. musimy wspierac Androida API level 10 (2.3.3 chyba), ale iOS juz minimum jest 7. Jak tylko wyjdzie iOS 8 bedziemy musieli sprawdzic i ew. zupdatowac aplikacje zeby ladnie dzialala pod 8 (nie bedzie to duzo roboty), to klient zdaje sobie sprawe ile osob od razy zrobi skok.

0

Teraz pytanie czy XCode na wirtualce da radę uruchamiać projekty i czy da radę zainstalować tam wszystkie potrzebne certyfikaty? Weź pod uwagę też, że bez konta Apple Dev nie uruchomisz nic na żadnym fizycznym urządzeniu (bo musisz utworzyć provisioning profile dla UUID urządzenia i bundle id appki, na samym symulatorze nie ma takich ograniczeń), a takie konto kosztuje 100$/rok.

0

Prawda, tez nie wiem. Ale powiem co zribilismy w poprzedniej firmie, gdzie sie nudzilem i namowilem szefa zebysmy probowali penetrowac nowy rynek (mobile) - kupilismy jednego Mac Mini (https://www.apple.com/mac-mini/), i kazdy kto chcial sie bawic mogl to robic (nawet zdalnie dzialalo, trzeba bylo doinstalowac jakis soft). To bylo wtedy dla nas najtansze rozwiazanie i dzialalo, ale co jest teraz to nie wiem bo wkrotce po tym myknalem do innej firmy.

Co do tego czego musisz sie nauczyc zeby miec latwiej w pracy, to mysle ze git jest tym co da ci najwiecej na starcie. Sa darmowe ksiazki, jest on nieco skomplikowany ale da rade, wiec nie zaniedbuj ;d Xcode wspiera gita natywnie, dlatego o tym wspominam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1