Portfolio Firmy (jednoosobowej) - Ukończone projekty, czy ukończone projekty + ich open source

Odpowiedz Nowy wątek
2019-10-08 20:25
0

Witam,
Krótkie dwa pytania, mam nadzieję że jakoś dyskusja się dalej rozwinie (tylko proszę, bez trollingu, pytam poważnie):

Czy według Was lepiej jest, żeby opublikować kilka projektów oprogramowania (w moim przypadku - gier komputerowych) do portfolio z ich kodem źródłowym (open source) do tych gier, czy nie ma to większego znaczenia (chcę spieniężyć moje gry, dlatego nie chcę udostępniać kodu źródłowego)

Jakie są efektywne sposoby reklamowania swojej firmy dla innych osób/firm (w kontekście pokazywania swojego portfolio a także innych), które chciałyby podpisać umowę o zlecenie czy kontrakt B2B? (lub inne formy legalnej współpracy jeżeli jeszcze jakieś istnieją)

Edit:
Czy w konkteście firmy która chce wytwarzać oprogramowanie dla innych osób/firm można jakoś rozsądnie zacząć. Wiem, że są różnego rodzaju portale (np freelancer.com) gdzie ludzie zdobywają punkty i tam freelancują i na podstawie tego jakoś się zbiera np zlecenia, ale pytam również w kontekście większych projektów (np poprzez B2B), w których nie ma jakichś małych zleceń tylko średnie lub średnioduże przesięwzięcia.

Czy w przypadku gdybym miał do zaoferowania w portfolio kilka projektów gier (zależy też czy open source czy nie?) to lepiej kierować w branżę gamedev, czy jednak jest jakaś szansa by uderzyć od razu w rynek oprogramowania innego niż gry komputerowe.

Edit2:
Czy jeżeli by się okazało, że wartoby jednak jakiś kod źródłowy pokazać (chociażby dla celów sprawdzenia technicznego, czy umiem programować, czy jakie mam tendencje przy programowaniu), to może jakiegoś rodzaju rozwiązaniem było by - zrobienie przynajmniej z 2 większych gier open sourcowych i jednocześnie gier które nie będą na open sourcie, by móc niektóre sprzedać, a niektóre pokazać dla innych programistów, by mogli sprawdzić co faktycznie tam wpisałem.

Dawid


Sole trader in Poland - "Codedemens Software"
Working on a game project I've named "Demented Shooters" (2D shooter, with sandbox properties, physics, GLSL shaders, and awesome multiplayer)

C++ Software Engineer, Game Developer, Graphic Designer (2d), Audio Implementer, Voice Actor, Enterprenuer,
edytowany 6x, ostatnio: Codedemens, 2019-10-08 20:43

Pozostało 580 znaków

2019-10-08 21:55
1

Nigdy nie pokazywałem swojego kodu bo i tak nikt nie sprawdzi go, bo szkoda im czasu na analizę. Jak szukasz kontraktu dłuższego na fulltime to często najczęściej dostaniesz jakieś zadania testowe do zrobienia by się wykazać.

Pokaż pozostałe 4 komentarze
Czytanie kodu źródłowego jest udręką. Czasami robię to - analizuję dwa projekty, dwa kody źródłowe - 0ad i Alien Swarm, mają one pewne znaczące różnice i często się staram uczyć paru detali (nie wszystkiego, bo większość kodu pomijam) - Codedemens 2019-10-08 22:49
@Codedemens: to zrób mixa, jednej apki opublikuj kod jako demo umiejętności pozostałe zamknij w 100% - mr_jaro 2019-10-08 22:50
Czytanie cudzego kodu to umiejętność którą trzeba mieć jeśli chce się wskoczyć wyżej niż junior. - mr_jaro 2019-10-08 22:51
Demo i zamknięte projekty. W sumie też tak przeczuwałem. - Codedemens 2019-10-08 22:52
Mogę w sumie jeszcze bibliotekę wrzucić związaną z gamedevem własnego autorstwa. Nie jest duża ani zbyt skomplikowana (na razie jest wlepiona w kod mojej gry "Demented Shooters", ale obliczyłem mniej więcej jest tam z 80-90 tysięcy linii, jest z kilkaset klas, jakieś templatki, cmake i inne pierdoły.) - Codedemens 2019-10-08 22:53

Pozostało 580 znaków

2019-10-08 22:17

Przy obecnej nawałnicy bootcapowej uważam, że dobry github może ciebie wyróżnić i określić poziom na którym się znajdujesz, zachęcić do kontaktu, w małych firmach wiem, że przeglądają, bo tam często rekrutuje sam właściciel lub jakiś dev.
Portale z zleceniami są raczej opanowane przez hindusów i stawki raczej dla desperatów.


No właśnie widziałem na freelancer.com, że generalnie zadania są mniejsze i też mniejsze są stawi, jednak zastanawiałem się nad taką kwestią. Czy jeżeli z czasem, po 2-3-5-10 latach masz duże doświadczenie w jakiejś kategorii problemów związanych np z programowaniem, matematyką, inżynierią, technologiami... (itp), to czy nie jest tak, że z czasem szybkość wykonywania zleceń się zwiększa, bo nie musisz sprawdzać redundantnych problemów, które się potwarzają (lub rzeczy które są potrzebne do zrobienia zlecenia) i wtedy się rekompensują te niskie stawki za zlecenia - Codedemens 2019-10-08 22:19
Jak osobiście byś się do tego odniósł? (nie mam doświadczenia, więc pytam generalnie) - Codedemens 2019-10-08 22:20
ja tak swego szczęścia nie znalazłem, może innym się uda - czysteskarpety 2019-10-08 22:21
No ja właśnie też... bardziej bym szedł w kierunku B2B i małych/średnich/średniodużych projektów, a nie zleceń. - Codedemens 2019-10-08 22:22

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0