Zmiany w leasingu od 2019. Co sądzicie?

0

Może być ciekawe dla posiadających firmę:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Rzad-szykuje-zmiany-w-leasingu-Koniec-z-wrzucaniem-calej-raty-w-koszty-7596662.html

Ponadto w przypadku wykorzystywania samochodu w celach mieszanych, tj. prywatnych oraz służbowych, możliwość odliczania wydatków ma zostać ograniczona – do 50 proc. poniesionych wydatków. Jak podkreśla resort finansów, celem takiej zmiany jest wprowadzenie takich samych zasad rozliczania samochodów osobowych w podatkach dochodowych, na jakich rozliczany jest VAT.

0

Zmiany juz powoli wchodza w zycie,

Po pierwszym czytaniu skierowano projekt ustawy do Komisji Finansów Publicznych.
Jak myslicie jakie beda obejscia tej ustawy? Poza przeniesieniem firmy do Czech ;)

0

Wytłumaczcie jak dla debila - koszty prowadzenia firmy wzrosną? Jak to ogólnie jebnie po gospodarce?

0

Jak oceniać - rząd podnosi podatki dla PITowców i tyle.

0

Jak budżet się nie spina to się przedsiębiorców podatkiem obłoży , tak smutna rzeczywistość :(

0

Technicznie nie jest to podatek i nie ma wpływu na aktualne koszta. Po wejściu ustawy w życie leasing będzie mniej opłacalny.

0

No skierowano do komisji i co? Nie podniecajmy się póki nie wprowadzą. Przecież i tak nie wyjdziemy na ulicę z tego powodu, nie oszukujcie się. W moim przypadku miesięcznie mam 75 złotych mniej w portfelu za leasing. Z tym, że to będzie dotyczyć również paliwa, więc zamknę się pewnie w 110 złotych mniej w kieszeni.

0

Rząd złagodził nieco ustawę:

  1. Do kosztów będzie można zaliczyć 75% zamiast planowanych 50% wydatków. (Obecnie zaliczamy 100%).
  2. Leasingi podpisane przed 2019 będzie można rozliczać po staremu. Czyli ustawa dotyka tylko nowych umów. Dotyczy to tylko raty leasingu, a nie paliwa itp.
  3. Dla aut luksusowych elektrycznych podniesiono limit do 225 tys zł.
  • Zmiany mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2019 roku
  • W przypadku samochodów użytkowanych wyłącznie firmowo (m.in. ewidencja przebiegu jak w VAT) kosztem nadal będzie 100% wydatków eksploatacyjnych, m.in. paliwo
  • W przypadku aut osobowych użytkowanych firmowo i prywatnie kosztem będzie 75% wydatków eksploatacyjnych, czyli serwis, naprawy, paliwo itd.
  • Podniesiony zostanie limit amortyzacji w przypadku nabycia pojazdów osobowych (obecnie 20 tys. euro) do kwoty 150 tys. zł dla pojazdów spalinowych i hybrydowych oraz 225 tys. zł dla samochodów elektrycznych.
  • Limitem 150 tys. zł (spalinowe i hybrydy) i 225 tys. zł (elektryczne) zostanie objęty także leasing operacyjny pojazdów osobowych (obecnie nie ma limitu).
  • Wydatki związane z leasingiem nie będą objęte limitem 75% zaliczenia w koszty z zastrzeżeniem, że jeżeli w racie leasingu zawarte będą także opłaty eksploatacyjne (np.: serwis, wymiana opon), to ta cześć raty będzie objęta limitem 75%, a sam koszt finansowania nie.

https://www.fmleasing.pl/aktualnosci/wrocili-z-pomyslem-ograniczenia-do-50-kosztow-samochodow-firmowych-a-dodatkowo-biora-sie-za-leasing-drozszych-aut

Na podstawie artykułu dochodzę do wniosku, że wynajem długoterminowy nie jest ucieczką.

Jedyne ucieczki to:

  1. Wzięcie leasingu w 2018.
  2. Próba rozliczania samochodu kilometrówką.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1