Działalność gospodarcza w wynajmowanym mieszkaniu

0

Witam,

mam pytanie do programistów pracujących na b2b.

Planuję wynająć sobie mieszkanie, zarejestrować i prowadzić w nim działalność gospodarczą.
Wydawało mi się, że jeżeli nie wydzielę części mieszkania wyłącznie do celów działalności (prowadziłbym działalność w pomieszczeniu, które jest wykorzystywane również do celów mieszkalnych) i nie bedę wrzucał np rachunków w koszty firmy to od strony właściciela wystarczy mi zezwolenie na prowadzenie działalności w jego mieszkaniu.

Jednak jego księgowa zaczęła go straszyć, że będzie musiał wystawiać dla mnie faktury, zgłaszać zmianę przeznaczenia mieszkania i nie wiadomo co jeszcze robił.

Może mi ktoś powiedzieć, jak to w końcu tym jest? Jakby na prawdę były przez to takie problemy to ostatecznie wynająłbym wirtualne biuro, by nie robić mu niepotrzebnie problemów...

0

Właściciel który wynajmuje mieszkanie pod dzialalnosc gospodarczą musi to zgłosić i wtedy placi większy podatek od nieruchomości. Dodatkowo jeżeli chcesz wrzucac czynsz w koszta no to musi byc jakis papier na to dla księgowości, więc bedziesz musiał od właściciela dostawać co miesiąc jakis rachunek albo fakturę na całkowity koszt i wtedy jezeli na przykład DG prowadzisz na 30m2 z 100m2 no to 30% tej kwoty mozesz wrzucać.

Tutaj jest to krótko i nieźle opisane: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-wynajem-mieszkania-w-kosztach-firmowych

1

@dbCooper: To o czym mówisz dotyczy sytuacji, gdy wydzielam te 30m2 wyłącznie do celów prowadzenia działalności, co prowadzi do tego, że zmienia się sposób użytkownia lokalu - co z kolei wymusza zgłoszenie do US i zwiekszenie podatku. Jednak ja nie planuję wydzielać żadnej części i niczego nie chcę wrzucać w koszty działalności. Ten kawałek biurka z laptopem bedzie służył mi do prowadzenia działalności i jednoczesnie do celów mieszkalnych, a nie wyłącznie do DG.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1