Nazwy zmiennych - gamedev

0

Cześć,

W ramach nauki tworzę grę: https://github.com/tomaszbujnicki/aircraft-manufacturer

Proszę o rady dotyczące nazw zmiennych oznaczających ilość.
(Chętnie zapoznam się z jakimś klarownym artykułem.)

Nie wiem czy zawsze używać jednego wyrazu np: number, count, amount, quantity.
Czy używać różnych wyrazów najbardziej powszechnych w danym kontekście.
Może jeszcze inaczej do tego podejść?

W tej chwili stosuje:
amount do różnych kwot (cash, loan)
quantity do ilości dóbr (aircrafts, parts)
number do pracowników

Jak nazywać zmienne do których przypisuje jedną właściwość obiektu?

Przykładowy kod do rozkminy:

let workersNumber = employees.workers.number;
let numberOfEngineers = employees.workers.number;
let aircraftsQuantity = aircrafts[5].quantity
let quantityOfAircrafts = aircrafts[5].quantity
let numberOfAircrafts = aircrafts[5].quantity
const employees = {
  workers: {
    id: 0,
    number: 15,
  },
  engineers: {
    id: 1,
    number: 7,
  },
};



3

Ja bym zamienił number na count (ma to słowo wiele znaczeń, ale m.in. "liczba, stopień, liczebność") - dla mnie to jest bardziej intuicyjne niż number, zwłaszcza w podanym przez Ciebie przykładzie klasy employees.

Patrząc na to, co dałeś - czyli workers { id:0, number: 15 ... nie do końca nie wiem, czy to 15 to ich ilość, czy może chodzi o jakąś inną cechę - np. że każdy księgowy zostanie gdzieś oznaczony numerem 15. A może to jakiś numer działu?

Tak samo nie przemawia do mnie to, co zaproponowałeś - czyli rozbicie tej samej cechy na kilka wariantów, w zależności od tego, co liczysz - amount, quantity, number. Z gramatycznego/językowego punktu widzenia może i ma to sens, ale nie piszesz teraz wypracowania ani matury z polskiego. Moim zdaniem jest to niepotrzebne wprowadzanie zamieszania. Jeśli jest coś, co chcesz liczyć/określać ilość, to wybierz jedno słowo i się jego trzymaj. W ten sposób będzie wiadomo, że w Twoim projekcie zawsze ilość/miara jakiegoś obiektu jest dostępna pod tą samą nazwą. W przeciwnym razie (czyli to, co Ty proponujesz) to trzeba się zastanawiać, jak się dostać do ilości/liczby pracowników, a jak do ilości kasy na koncie. A tak nie powinno być, zamiast tego powinno być to jakoś ujednolicone - coś w stylu obiekt.count, który zwróci ilość osób, wysokość pieniędzy w szufladzie, ilość mleka w wiadrze itp.

A tak jeszcze zupełnie zmieniając temat - fajnie, jakbyś dodał do gry jakieś podpowiedzi albo opis. Bo coś sobie kliknąłem, jakieś paski zaczęły się przesuwać, mogę kliknąć sell, kwoty na górze się zmieniają, ale totalnie nie mam pojęcia, o co w tym chodzi ;) Może jak ktoś bawił się podobnymi rzeczami wcześniej to szybko temat ogarnie, ale na pierwszy rzut oka dla osoby bez doświadczenia to jest to całkowicie nieintuicyjne :P

2

Osobiście w takich wypadkach dodaję zawsze _ile na końcu nazwy zmiennej.
Ale zaraz inni ci tu wyłożą, że stosuję barbarzyńską konwencję nazewniczą i do tego w barbarzyńskim języku.
Niemniej niezależnie od konwencji, starałabym się wszędzie trzymać jednej.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1