Prosta animacja i nie działa

0

Mam bardzo prostą animację, która się nie uruchamia:

draw = function(){
  fill(189, 53, 53);
    textSize(17);
    var newText = "new text ";
    var newText2 = "- I don't know what !?";
    var x = 92;
    text (newText + newText2, x, 160, 400, 150);
    //nie animuje mi tekstu nie wiem dlaczego
    x = x + 10;
} ;
3

Wrzuć proszę na http://jsfiddle.net i podeślij link do swojej wrzutki, wtedy łatwiej będzie nam coś Ci poradzić.

Poza tym nie widzę powodu, dla którego to by miało się animować. Powinna być w tym celu jakaś pętla, która się odpala cyklicznie i zmienia wartość pozycji. Tutaj tego nie ma. Zmienną X deklarujesz wewnątrz funkcji, a następnie pod koniec ją zwiększasz o 10. Ale podczas kolejnego wywołania, zmienna X jest ponownie inicjowana i otrzymuje tą samą wartość - var x = 92;. W ten sposób to nie będzie raczej działać ;)

2
var x = 92;
text (newText + newText2, x, 160, 400, 150);
//nie animuje mi tekstu nie wiem dlaczego
x = x + 10;

za każdym wywołaniem funkcji będziesz miał
text (newText + newText2, 92, 160, 400, 150);
o to ci chodziło ?

0

Chodziło o to, żeby tekst przesuwał się po osi x. Dlatego x=x+10;

1
var x = 92;
draw = function(){
fill(189, 53, 53);
textSize(17);
var newText = "new text ";
var newText2 = "- I don't know what !?";
text (newText + newText2, x, 160, 400, 150);
x = x + 1;
} ;

mała korekta (x wyrzucone przed funkcję) i działa
Dzięki wasze podpowiedzi mi dużo dały :-)

1
cerrato napisał(a):

Wrzuć proszę na http://jsfiddle.net i podeślij link do swojej wrzutki, wtedy łatwiej będzie nam coś Ci poradzić.

Poza tym nie widzę powodu, dla którego to by miało się animować. Powinna być w tym celu jakaś pętla, która się odpala cyklicznie i zmienia wartość pozycji.

koncepcyjnie pętla, ale w przypadku JavaScript to prędzej funkcja, która by się wywoływała cyklicznie (np. setInterval czy requestAnimationFrame)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1