[Java] Prosta animacja

0

Chciałam używając metody drawImage zrobić animacje poprzez wczytywanie jakiegoś obrazka i zmianie jego pozycji. Ale jest jeden problem, ten obrazek strasznie "miga" przez repaint.
Czy jest jakaś moliwość by nie było widać tego odświeżania?

0

Super, dzięki wielkie. Zrobiłam tak i teraz nie miga.
Robiłam takie buforowanie w asemblerze, ale tutaj to jest coś całkiem innego.

Wkleiłam ten kawałek kodu, ale jest problem. Zmniejszyło się jakby okno apletu. Tzn wcześniej jak maxymalizowałam okno to obrazek przemieszczał się po całym ekranie, a teraz jakby ma wyznaczoną część i znika. Jak zrobić by poruszało się po calutkim ekranie??

0

Jesli korzystasz z tutoriala przytoczonego wyzej, wina na "zmniejszenie" okna appletu lezy w linijkach

public void update (Graphics g)
{
    if (dbImage == null)
    {
        dbImage = createImage (this.getSize().width, this.getSize().height);
        dbg = dbImage.getGraphics ();
    }
//.......dalszy kod
}

Musisz po prostu obsluzyc zdarzenie kiedy applet zmienia wielkosc, i ponownie przypisac nowy obiekt Image do dbImage. W ten sposob rysowany obrazek uzywany do double bufferingu bedzie mial ta sama wielkosc co okno appletu.
Tak przynajmniej mysle...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0