Prosta animacja jezdni

0

Witam Was, chce zacząć programować aplikacje z GUI( mam juz dosc aplikacji konsolowych) ;p
Chce stworzyć prostą gierke samochodowa. Mam w pliku graficznym przykładową jezdnie. Chciałbym, aby ona była moją drogą w programie, aby ona sie przesuwała z góry na dół i ten obraz był zapętlany. Czy ktoś z Was mógłby mniej więcej przedstawić jak to zrobić ?;)
Dzięki i Pozdrawiam!

1
  1. Rysujesz np. 5 kawałków jezdni.
  2. Podczas jazdy wszystkie kawałki przesuwasz w dół z określoną prędkością.
  3. Kiedy dolny kawałek wyjdzie poza ekran to zmieniasz jego pozycję tak, żeby był nad wszystkimi kawałkami.

Kawałki możesz interpretować w różny sposób. Może to być tekstura nakładana na jeden obiekt, manipulowałbyś tylko koordynatami tekstury, wtedy byś nie musiał przenosić na górę kawałków jezdni. Obiekty obrazków możesz zaprojektować też tak, że mają jednego rodzica, którego przesuwasz, zamiast przesuwać je wszystkie z osobna (ten rodzic zawierałby też wszelkie przeszkody na drodze).

Coś mi mówi, że zanim przeskoczysz punkt pierwszy, trochę czasu minie ;)
Chyba, że już masz jakieś rozeznanie w bibliotekach graficznych. Jeśli nie, to weź np. libGDX, albo LWJGL i do dzieła.

1

Jeśli obrazek jest symetryczny, to po prostu wyświetlaj jeden obok drugiego i przesuwaj wszystkie z jednakową prędkością. Jeśli obrazek nie jest symetryczny, wyświetlaj obrazek, a obok niego obrazek odwrócony w poziomie (lub w pionie, zależy od orientacji jaką przyjąłeś), kolejny normalny, następnie znów odwrócony itd.

Czy jest to najlepsze rozwiązanie? Nie. Jest łatwe i działa. Wykorzystałem coś takiego w swojej pierwszej grze.

0

Nie mam jeszcze doświadczenia w bibliotekach graficznych. Ogólnie jest to programik na zajecia z Inteligencji obliczeniowej i wykładowca kładzie wiekszy nacisk o samo podejście do logiki rozmytej niż graficzne rozwiązanie ;p
Ale Spine dzięki za podanie bibliotek które pomogą mi w tym.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1