Witam wszystkich.
Na wstępie chcę zaznaczyć, że jestem tutaj nowy, ale doskonale znam zasady jakie funkcjonują na Forach, sam się też często udzielam (FLASH, Obiektowe bazy danych). Doskonale wiem że z zasady raczej nie pomaga się ludziom którzy chcą gotowy program, ale wiem też doskonale że nie zawsze wszyscy chcą iść na latwiznę, ale czasem dostaje się jakieś zadanie które przerasta aktualną wiedzę.
No i tak jest właśnie w moim przypadku. Zmienił mi się prowadzący ćwiczenia, i zmieniło się wszystko, a raczej zawaliło Sad Koleś założył że my już w zasadzie powinniśmy znać JAVE (nie wiem czy po 6 zajęciach zna się już JAVE, ale mi sie to nie udało Smile
Dość Historii, przejde do sedna sprawy.
Zajmujemy się teraz klasami itp.
Koleś kazał nam napisać program, który wykorzysta klasy do opisy jakiegoś przedmioty ewentualnie zdarzenia. Poszukałem i poczytałem mniej więcej wiem jak zrobić taki najłatwiejszy opis klasy, mianowicie opis punktu na plasczyźnie.
Zrobiłem coś takiego
import java.lang.*;
class Punkt // klasa nazywa sie punkt
{
int x,y; //dwie zmienne typu intiger namiarowna nasz pinkt
void zmien(int wX, int wY) // metoda zmien posiada dwa parametry
{
x=wX; //do x podstawiamy wX
y=wY; // do y podstawiamy wY
}
int podajX() // metoda podawania x i y
{return x;} //zwraca x
int podajY()
{return y;}
void przesun(int dx, int dy) //kolejna metdoda przesowanie
{x+=dx; y+=dy;} //roznice miedzy odlegloscia punktu
double odleglosc(Punkt p)
{return Math.sqrt((x-p.x)*(x-p.x)+(y-p.y)*(y-p.y));} //wzor na odleglosc
}
public class punkt1
{
public static void main(String args[])
{
Punkt p1 = new Punkt(); //tworzenie punktu
p1.zmien(1,3); //namiary na punkt
System.out.println("Wsp X punktu 1 to "+p1.podajX()); //wyswietla wsp x punktu
System.out.println("Wsp Y punktu 1 to "+p1.podajY()); //wyswietla wsp y punktu
Punkt p2 = new Punkt(); // tworzenie drugiego punktu
p2.zmien(2,5); // jego wspolrzedne
System.out.println("Wsp X punktu 2 to "+p2.podajX());
System.out.println("Wsp Y punktu 2 to "+p2.podajY());
System.out.println("Odleglosc p1 od p2 wynosi "+p1.odleglosc(p2)); //podaje nam odleglos miedzy punktami
}
}
Mniej więcej to rozumiem, wiem że nie jest skończone, bo nie zastosowałem przesunięcia punktu.
Wysłałem kolesiowi, a ten z tekstem że ma być wszystko prócz punktu Sad
No i tutaj jest problem. Mam opisać dowolnie co np: Psa za pomocą klasy, albo Monitor ( czy zalaczony, czy nie, jaki kolor, jaka rozdzielczość itp) niby łatwe, ale ja kompletnie nie wiem jak się mam za to zabrać, z punktem jakoś łatwiej poszło bo miałem w książkach dość jasne przykłady. Tutaj niestety stoję w miejscu.
Myślałem żeby opisać np Samochód (jaka pojemność, jaki kolor, rok produkcji, czy światła są zapalone czy nie, czy pięć drzwi itp.)
Czy ktoś mógłby mi pomóc??? Może być dowolne przedmiot czy zjawisko, może być coś co już wcześniej ktoś wykonał, ja sobie to pozmieniam odpowiednio żeby mi pasowało. Może być początek, cokolwiek byle by mi tylko pomogło.
Pozdrawiam
EDIT:
Ok zdecydowałem się na samochód.
Będę wiedział jak opisać wszystkie cechy liczbowe, typu pojemność ilość drzwi i wymiary:
import java.lang.*;
class Samochod // klasa nazywa sie samochod
{
int a,b,c,x,y,z; // zmienne typu int wykorzystywane do opisu cech samochodu
void wymiary(int szerX, int wysY, int dlugZ) // parametry wymiarow samochodu
{
x=szerX; // x oznacza szerX
y=wysY; // y oznacza wysY
z=dlugZ; // z oznacza dlugZ
}
int PdajSzerokosc() // podawanie szerokosci samochodu
{return x;} // zwraca wartosc x czyli szerokosc
int PodajWyskokosc() // podawanie wyskokosci samachodu
{return y;} // zwraca wartosc y czyli wysokosc
int PodajDlugosc() //podawanie dlugosci samochodu
{return z;} // zwraca wartosc z czyli dlugosc samochodu
Nie wiem natomiast jak zrobić abym mógł podawać też kolor samochodu, tzn analogicznie jak jest w przykładnie z punktem, jak będę dodawał nowy samochód podawał jego właściwości żebym mogł wpisać np ze jest zielony. Czy muszę stworzyć jakąś tablicę znaków. Powiem szczerze ze nie wiem jak to zrobić.
A i czy dozo będzie mieszania jakbym chciał te wszystkie parametry wprowadzać z programu? a nie w kodzie tak jak teraz?