Applet java: animacja + obslugamyszki i klawiatury

Odpowiedz Nowy wątek
2006-08-09 13:29
x_programerPL
0

Witam ALL!

Chc napisać gierke w javie w formie appletu, mam jednak pewnien kłopot:

  1. Obsługa klawiatury po przez KeyListener jest za słaba, mianowicie załóży żemam jakiegoś sprajta, chcąc go poruszyć obsługuje metode KeyPressed(KeyEvent e) i tam pisze np. sprajt.x += 3;, problem jest taki że na to reaguje jak by po chwili, i nie działa jeżeli nacisne dwa kalwisze naraz, np. strzałka w lewo i i w dół.

  2. Z myszką to samo, na pozycji myszki rysuje sprajta reprezętującego kursor, pozycja jest aktualizowana w metodach MouseMoved itp.. ale kursor zostaje w tym samym miejscu gdy nacisne przycisk.

Jest alternatywny sposob obslugi urządzen wejściowych?

  1. Można ukryć kursor myszki w obrzasze apletu?

  2. Stosuje animacje poklatkową, w jakimś tam artykuleznalazłem sposób, że wszystkie klatki animacji sązapisane w osobnych plikach, jak wiadomo jest to niewygodne szczególnie że plików wszystkich klatek animacji będzie setki. Jest rada żeby zrobić to w normalny sposób, czyli wszystkie klatki animacji były zapisane w jednym pliku i mógłym ładowac odpowiednie jego fragmenty i rysować, tak tak to jest robione w grach.

Z góry dzięki za odpowiedź

Pozostało 580 znaków

2006-08-10 01:11
nicka
0

można po ludzku ustawić kursor w javie metodą setCursor(), pewnie da się w ten sposób także go schować.

metodą drawImage() możesz narysować także animowanego gifa-animację w jednym pliku... nie wiem czy o to Ci chodziło, ale na zarządzanie grafiką/animacją jest na prawde setki sposobów, łacznie z programowym generowaniem grafiki ( demoscena rządzi ;-) ).

jeśli chodzi o reszte to radze poszukać na forach ze strony sun'a, życzę powodzenia.

Pozostało 580 znaków

2006-08-10 15:02
x_programerPL
0

no w sumie można zrobić animacje w gifie, sprwdze czy kursor można ukryć metodą setCursor(), a jeżeli chodzi o myche i klawiature to raz natknołem sie na jakiś alternatywny sposób ich obsługi, ale nie moge teraz tego znaleŹć :/

Pozostało 580 znaków

2006-08-20 15:31
0

z tego co wiem, to mozesz wszystkie klatki przechowywac w jednym pliku.
Wczytujesz go uzywajac ImageIO.read(file) i potem wyswietlac okreslony fragment obrazka na JPanel (np. w petli 0...il klatek przeskakiwac wspolrzedne o +=wysokosc klatki)

pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0