Nagłówki trackingowe - kiedy generować nowe, jak długi ma być proces biznesowy

0

Ustawiam nagłówek x-request-tracking-id, który ustawiam jak komunikuję się z zewnętrznym systemem.
Jest to wywołanie asynchroniczne, system odpowiada 201 jako, że stworzył order a później go procesuje. Jak go
przeprocesuje to robi callback z powrotem. Pytanie czy ten system zewnętrzny powinien ustawiać wartość
x-request-tracking-id na ten, który ja podałem wcześniej gdy zlecałem stworzenie zamówienia
czy generować oddzielny? Czy traktować to jako jeden proces biznesowy?

0

Pytanie pomocnicze: po co ustawiasz ten nagłówek?

0

Jak requesty lecą po różnych systemach to żeby można było je trackować np. zobaczyć jako jeden proces w kibanie.

0

Wyszukujesz w Kibanie po tracking-id wszystkie logi dotyczące jakiegoś przetwarzania. Teraz zastanawiasz się czy system powinien ustawiać ten nagłówek. To jest ciągle to samo flow, ciągle to samo jest przetwarzane? Chciesz widzieć w kibanie logi odnośniego callbacku?

0

Np. system A zleca systemowi B stworzenie orderu a po swojej stronie ustawia status processing. Później po jakimś
czasie przychodzi callback asynchronicznie od B, że przetworzono. Załóżmy, że system B może to zrobić z opóźnieniem
nawet na drugi dzień chociaż nie musi może być zrealizowany w ciągu 5min. Pytanie czy system B tak prawilnie powinien
zapisać przesłany ode mnie tracking-id i później odesłać go w callbacku aby było to widziane jako jeden proces biznesowy?
A może tracking-id powinien dotyczyć tylko requestow wykonanych synchronicznie więc to powinno być rozdzielone na
przygotowanie orderu i przeprocesowanie orderu?

0

Możesz wyjaśnić co oznacza że ten system B po wykonaniu roboty robi "callback asynchronicznie od B, że przetworzono". Bo rozumiem (skoro piszesz o headerach) że A->B to jest połączenie HTTP, to jak działa B->A?

0

B->A to też jest HTTP na jakiś endpoint /callback.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1