Początki programowania

0

Panowie, od niedawna zacząłem "bawić się " w programowanie w javie.
Jeżeli to nie odpowiedni dział, bo tu sa poruszane tylko poważne tematy, to proszę o przeniesienie do takiego działu gdzie mogę zadać to pytanie.
Mam do rozwiązania wydawałoby sie łatwe zadanie, a jednak utknąłem.

Przykład jest ... kulinarny ;)
Tworze obiekt Dzem, ale otrzymuje [email protected] - jak rozumiem to jest jedynie wskazane miejsca w pamięci a nie rzeczywiste utworzenie obiektu. Co i w ktorym miejscu robię nieprawidłowo?

Treść zadania:

"Zadeklaruj klasę Sloik zawierającą pole Dzem dzem, dedykowany konstruktor
inicjujacy wszystkie zadeklarowane pola i metody:

  • otworz
  • zamknij
  • czyOtwarty
    Nastepnie utwórz obiekt klasy Sloik i napełnij go wybranym rodzajem dzemu, operacje
    powtórz dla wszystkich rodzajów dzemów.
    Uwaga: nakladanie dzemu do zamknietego słoika lub pozostawienie słoika nie zamknietego
    możne prowadzić do zepsucia się produktu!"

to co napisałem to:

public class Dzem {
String smak;
double waga;

    // konstruktory i ich przeciazenie
    Dzem(double waga){
        this("No name",waga);
        }

    Dzem(String smak){
        this(smak,-100.0);  
        }

    Dzem (String smak, double waga){
        this.smak = smak;
        this.waga = waga;
        }

}

/----------------------/
//Klasa słoik

public class Sloik {

Dzem dzem;
boolean otwarty;

Sloik(Dzem rodzaj, boolean czyOtwarty){
    dzem = rodzaj;
    otwarty = czyOtwarty;
}

//Metody
boolean otworz(){
    return otwarty = true;
}

boolean zamknij(){
    return otwarty = false;
}

boolean czyOtwarty(){
    return otwarty;
}

void wyswietlSloik(){
    System.out.println("\n");
    System.out.println("Dzem: " + dzem);
    System.out.println("Status czy otwarty: " + otwarty);
}

public String toString(){//overriding the toString() method
return dzem+" "+otwarty;
}
}
/-----------------------/
//klasa DzemTest
public class DzemTest {

public static void main(String[] args) {
    Dzem d1 = new Dzem("Malinowy",10);
    Dzem d2 = new Dzem(15);
    Dzem d3 = new Dzem("Truskawkowy");
    Sloik s = new Sloik(d1,false);

    System.out.print(d1.smak +" ");
    System.out.print(d1.waga +" ");

    System.out.print(d2.smak +" ");
    System.out.print(d2.waga +" ");

    System.out.print(d3.smak +" ");
    System.out.print(d3.waga +" ");

    s.wyswietlSloik();
    System.out.print(s);        

}

}

1

Dopisz do klasy Dzem metodę

public String toString()
{
     return smak + "waga: " + waga;
}
1

Tworze obiekt Dzem, ale otrzymuje [email protected] - jak rozumiem to jest jedynie wskazane miejsca w pamięci a nie rzeczywiste utworzenie obiektu.

Tworzysz obiekt normalnie poprzez new, ale wypisujesz referencje. Jak chcesz wypisać obiekt to przeładuj metodę toString() którą Dżemdziedziczy po Object. Każde nowe IDE Ci to zrobi automatycznie.

https://www.javatpoint.com/understanding-toString()-method

0

@AndrzejAd
nadpisałem toString() w klasie Sloik (poprawiłem w kodzie wyżej), ale nadal otrzymuje:

Dzem: [email protected]
Status czy otwarty: false

1

Tą metodę musisz dopisać w klasie Dzem, a nie Sloik. Tak jak zwrócił Ci uwagę bogdans

0

Podziękował bardzo serdecznie.
czyli jak biorę System.out.print() dla objektu bez wcześniejszego nadpisania metody toString to dostane hashcode.
Jeszcze raz wszystkim dziękuje.

1

Metoda toString istnieje w klasie Object i wypisuje hashcode. W pewnych klasach z bibliotek Javy została nadpisana i wypisuje przydatniejsze informacje. W swoich klasach musisz nadpisać tę metodę.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0