Napisanie efektywnej gry

0

Witam. Od niedawna mam pomysl napisac gre w pamiec. W sumie nie bylaby ona zbyt skomplikowana,polegala by na tym ze odkrywam obrazek i probuje znalezc taki do pary. na pewno wiecie o co mi chodzi. Ona sie bodajze memory nazywa. Na poczatku chcialem napisac to w C++ ze wzgledu na codzienne korzystanie, ale bardzo ciagnie mnie do Javy, znam ja na poziomie SE, probowalem tez Swinga, wiec moje pytanie odnosi sie czego uzyc w moim projekcie, jakich bibliotek, jakies rady na co zwrocic uwage oraz jak to wszystko zaplanowac. Dodam, ze to moj pierwszy projekt taki nie na poziomie konsolowym wiec prosilbym o zrozumiale wytlumaczenie. Zamierzam sobie to stopniowa commitowac na githuba, nie wiem czy to dobry pomysl, tez prosilbym o opinie, pozdrawiam i przepraszam za zawila mowe.

0

Efektywnej czy efektownej? ;) Moje rady:

  1. Używaj gita i od początku commituj postępy (nie musisz pushować od razu na githuba jak nie chcesz). Jak dobrze pójdzie, to nauczysz się dobrej praktyki częstych i dobrze opisywanych commitów. (w razie wątpliwości poczytaj o tym)
  2. Znajomość javy na poziomie SE to niewiele mówi, poza tym, że nie ruszałeś wersji enterprise. Taką grę możesz napisać w Swingu lub JavaFX (znajdź w necie różnice) jeśli chcesz robić na desktopa. Jeśli chcesz to robić pod kontem pracy - możesz zrobić web aplikację. Tutaj wybór technologii jeszcze większy, ale bardziej przydatne pod względem rynku pracy. Jakbyś na takie coś się zdecydował, to zadaj kolejne pytania.
  3. Memory wydaje się proste, ale niekoniecznie musi być. Na Twoim miejscu zrobiłbym sobie wpierw prosty kalkulator. Użyłbym: Swing na początek, wzorzec MVC, Maven (poczytaj sobie o tym).
  4. Jeśli wiążesz przyszłość z C++ to możesz to w nim zrobić, ale tu Ci nie pomogę. Na pewno w C++ jest to trudniejsza robota, a bibliotekę do grafiki jakąś i tak musisz poznać...
  5. Najważniejsza sprawa - rób małymi etapami. Im mniejszymi tym lepiej. Wyświetl jakiś ogólny widok, sprawdź czy działa i dopiero dalej pisz. Dodajesz przycisk - sprawdź czy działa itd. Każdy etap = commit (po tym jak zadziała).

Powodzenia.

0

Znajomość javy na poziomie SE to niewiele mówi, poza tym, że nie ruszałeś wersji enterprise. Taką grę możesz napisać w Swingu lub JavaFX (znajdź w necie różnice) jeśli chcesz robić na desktopa. Jeśli chcesz to robić pod kontem pracy - możesz zrobić web aplikację. Tutaj wybór technologii jeszcze większy, ale bardziej przydatne pod względem rynku pracy. Jakbyś na takie coś się zdecydował, to zadaj kolejne pytania.

W sumie chcialem ta gre dla mlodszej siostry napisac, ale web aplikacja tez brzmi super. Bardzo bylbym wdzieczny o kilka rad dotyczacych takiej webowej aplikacji. Na dodatek bardzo dziekuje za odpowiedz, kalkulator tez brzmi fajnie i moge go sprobowac napisac odwolujac sie do twoich instrukcji, pozdrawiam.

0

Jeśli chcesz napisać to jako Web to niestety nie w Javie. (Raczej: Angular + TypeScript). Javę się wykorzystuje często jako serwer do aplikacji Web napisanej wTypescipt (lub javaScript), ale w przypadku twojej gierki (memory) nie masz co mieć po stronie serwera.
Jak chcesz w Javie to JavaFX (nastepca Swing) . Jest to raczej mało popularna technologia, ale można się w miarę dobrze nauczyć programować.

Jedyny sens robienia tego w Web i w Javie to chyba z Vaadinem. Ale to też niszowe i będzie Ci ciężko jak coś nie będzie działać. (Za wysoki poziom abstrakcji na początek IMO).

Popatrz sobie na przykłady/tutoriale z każdego i zdecyduj.

0

W sumie chcialem ta gre dla mlodszej siostry napisac, ale web aplikacja tez brzmi super. Bardzo bylbym wdzieczny o kilka rad dotyczacych takiej webowej aplikacji. Na dodatek bardzo dziekuje za odpowiedz, kalkulator tez brzmi fajnie i moge go sprobowac napisac odwolujac sie do twoich instrukcji, pozdrawiam.

Po chwili refleksji dochodzę do wniosku, że lepiej żebyś nie tykał się aplikacji webowych jeszcze, jeśli planujesz robić grę. To nie takie proste i możesz nauczyć się złych nawyków. Kolega wyżej również dobrze mówi, że w Javie ciężko byłoby żebyś mógł taką aplikację webową napisać - Spring/Enterprise java odpadają, zbyt ciężkie na start. Poza Vaadinem jest jeszcze Play Framework(łatwo zrobić wiele rzeczy na start), ale, nikt tego w Polsce nie używa. Więc raczej musiałbyś pisać standardowo w tym, w czym front-end się pisze - czyli tak jak napisał jarekr000000. I musiałbyś mieć gdzie to zahostować później, chyba, że tylko lokalnie pokazywałbyś swojej siostrze na swoim komputerze. Ale wtedy aplikacja desktopowa jest wygodniejsza. Faktycznie Swingiem nie ma co raczej sobe już zaprzątać głowy, jest tylko w legacy. Pisz w JavaFX i skup się na dobrym obiektowym kodzie.

0

Poczytalem o JavieFX i wstepnie bardzo chce to poznac. Dzieki wam bardzo za pomoc, jesli temat nie bedzie zamkniety , jeszcze sie czasami odezwe po jakies instrukcje. Pozdrawiam.

0

Wygooglaj sobie SceneBuildera

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1