Stworzenie prostego programu z klasami, konstruktorami i tablicami

0

Dzień dobry.

Ponieważ nie mogę jeszcze dobrze pojąć języka jakim jest Java, bo jak wiecie materiał w szkole musi być przerobiony i nie ma czegoś takiego, że ktoś czegoś nie rozumie, to zwracam się do Was o pomoc. Potrzebuję zrobić taki o to programik na zaliczenie semestru.

zadanie 1
Napisz projekt zadanie1 który będzie się składał z trzech klas
-Ksiazka - przechowuje:
-imię autora
-nazwisko
-tytuł
-cena
-przynajmniej 3 konstruktory które posłużą do inicjowania projektów z rożnymi parametrami
-metodę nadającą wartość polom
-metody zwracające ustawione wartości
-klasa Ksiazki_inf - dziedziczącą po klasie książka i zawiera:
-pole dziedzina (któremu można coś przypisać)
-metodę nadającą wartość polu dziedzina
-metoda zwracająca wartość
-klasa Biblioteka - testowa, w której:
-utworzysz kilka obiektów klasy Ksiazka i Ksiazki_inf wykorzystując
utworzone konstruktory i wypisz na ekran jakie dane zostały przypisane polom
-zmień wartości pól wykorzystując utworzone metody
-wyświetl dane na ekran stosując metody napisanie w klasach

zadanie 2
do zadania 1 zastosuj metodę wczytywania danych z klawiatury

zadanie 3
przerób zadanie 2 tak, żeby utworzyć tablice obiektów (należy zapamiętać 10 obiektów klasy Ksiazka
i 5 obiektów klasy Ksiazki_inf)

zadanie 4
użyj dowolnej konstrukcji iteracyjnej do wypisywania 5 książek (dowolnych)
i 3 książek informatycznych

zadanie 5
zastosuj instrukcje przypisania warunkowego do wypisania książek których cena
jest pomiędzy 20 zł a 100 zł

Jak widzicie nie dam rady zrobić zadań 2, 3, 4, 5, jeżeli nie zrobię zadania 1 i na tym mi najbardziej zależy.

Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu. :)

0

Co zrobiłaś do tej pory?

0

Jak brzmi pytanie?

1

Dobra... oczekujesz gotowca czy wytłumaczenia jak wykonać taki program?
Jeśli gotowca to raczej nie licz na to że ktoś za free zrobi Ci projekt na zaliczenie.
Moja cena: 100zł i masz zrobione w 24h :)

0

Zapisałam sobie jedynie zmienne var = imie itp. Zatrzymałam się przy konstruktorach i nie mogę sobie dalej poradzić :( jestem w kropce :(

0

Nie psuj opinii kobietom! Jestem biedna, mam cipkę, kto zrobi wszystko za mnie.

0

Niestety nie mam. Ostatnie przerabiane materiały to były konstruktory i tablice, których nie mogłam zrozumieć :/

0

Taki program napiszesz bez problemu po.... 3 dniach nauki Javy z kursów internetowych?
Skoro nie rozumiesz czym są tablice to nie pozostaje nic poza poradą: Przyłóż się do zaległego materiału. Wypada znać podstawy

4

Woha, jeśli w czystej Javie zrobiłaś coś w stylu "var = imie", to niestety sugeruję odpuścić sobie próby zaliczenia tego przedmiotu.

0

wredna małpa, nie wszystkie kobiety mają penisa do kolan jak Ty, więc pohamuj swoją arogancje. Potrzebuję pomocy w zrobieniu tego zadania, a nie zrobienie gotowca, chyba to forum to był zły wybór

0

To może napisz czego nie rozumiesz? Z czym konkretnie masz problem? Albo jak ktoś wyżej napisał nazywaj rzeczy po imieniu i na dział ogłoszeń.

1

Dobra... to może tak... tu masz link: http://javastart.pl/static/mapa-strony/
mam nadzieję że pomogłem :)
jeśli tak to rozdaj łapki wedle uznania i ZAMKNIJ TEMAT ( tym znaczkiem plusa ) przy odpowiedzi która Cię satysfakcjonuje :)

0

Też miałam ciężkie początki, więc chyba rozumiem, przez co przechodzisz.

Jeśli faktycznie chcesz sie nauczyć programować, mogę wytłumaczyć i pomóc z tymi zadaniami.

1

Jakby co, to ja także mógłbym pomóc, choć w Javie nie programuję zbyt długo, ale ogólnie programowanie znam, a i jestem zdania, że wszystko (większość) da się wyszukać w Google.

Moje pytanie brzmi: czy chcesz się nauczyć programować (nie: "nauczyć Javy"), czy tylko zrobić te zadania?

Niemniej, spróbuję konkretnie odnieść się do twojego pytania.

Pierwszy etap:

  1. Link, który podał @Pomarańczowy, jest dobrym miejscem, by zacząć się uczyć (http://javastart.pl/static/mapa-strony/).
  2. Musisz dowiedzieć się, jak definiować klasy w Javie.
  3. Jak definiować w nich pola.
  4. Jak definiować w nich konstruktory.
  5. Jak definiować w nich metody.

Na drugim etapie:
6. Co to jest dziedziczenie i jak dziedziczyć w Javie.
7. Jak wyświetlać dane na ekran.

I jeśli tego się dowiesz, pierwsze zadanie masz zrobione. A kolejne w miarę możliwości potem.
Dałbym jeszcze kilka linków, ale myślę, że nie ma co przesadzać z informacjami, jeden dobry wystarczy.

A jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania szczegółowe, pisz.

0
Michał Bodziony napisał(a):

Jakby co, to ja także mógłbym pomóc, choć w Javie nie programuję zbyt długo, ale ogólnie programowanie znam, a i jestem zdania, że wszystko (większość) da się wyszukać w Google.

Moje pytanie brzmi: czy chcesz się nauczyć programować (nie: "nauczyć Javy"), czy tylko zrobić te zadania?

Niemniej, spróbuję konkretnie odnieść się do twojego pytania.

Pierwszy etap:

  1. Link, który podał @Pomarańczowy, jest dobrym miejscem, by zacząć się uczyć (http://javastart.pl/static/mapa-strony/).
  2. Musisz dowiedzieć się, jak definiować klasy w Javie.
  3. Jak definiować w nich pola.
  4. Jak definiować w nich konstruktory.
  5. Jak definiować w nich metody.

Na drugim etapie:
6. Co to jest dziedziczenie i jak dziedziczyć w Javie.
7. Jak wyświetlać dane na ekran.

Do tego dorzuciłabym jeszcze, że musisz zrozumieć:

  1. Czym właściwie jest klasa, a czym instancja klasy - wtedy odnajdziesz się w świecie obiektów
  2. Zrozumienie czym są tablice i jak działają - wtedy zrozumiesz też, jak się po nich poruszać oraz będziesz świadoma ich ograniczeń
  3. Czym są i jak używać iteratorów - również odnośnie poruszania się po tablicach
0

Dziękuję za waszą pomoc. Znalazłam na tej stronie tematy które były przerabiane na lekcji, nawet te same zadania przerabialiśmy i udało się skleić wszystko w całość i wszystko działa. :) Temat można zamknąć.

0

IMO pierwsze zadanie to rozpisanie klas z polami i każde IDE doda gettery/settery do pól. Konstruktory to jest przeczytanie czegokolwiek o konstruktorach z parametrami.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1