Dzień dobry.
Ponieważ nie mogę jeszcze dobrze pojąć języka jakim jest Java, bo jak wiecie materiał w szkole musi być przerobiony i nie ma czegoś takiego, że ktoś czegoś nie rozumie, to zwracam się do Was o pomoc. Potrzebuję zrobić taki o to programik na zaliczenie semestru.
zadanie 1
Napisz projekt zadanie1 który będzie się składał z trzech klas
-Ksiazka - przechowuje:
-imię autora
-nazwisko
-tytuł
-cena
-przynajmniej 3 konstruktory które posłużą do inicjowania projektów z rożnymi parametrami
-metodę nadającą wartość polom
-metody zwracające ustawione wartości
-klasa Ksiazki_inf - dziedziczącą po klasie książka i zawiera:
-pole dziedzina (któremu można coś przypisać)
-metodę nadającą wartość polu dziedzina
-metoda zwracająca wartość
-klasa Biblioteka - testowa, w której:
-utworzysz kilka obiektów klasy Ksiazka i Ksiazki_inf wykorzystując
utworzone konstruktory i wypisz na ekran jakie dane zostały przypisane polom
-zmień wartości pól wykorzystując utworzone metody
-wyświetl dane na ekran stosując metody napisanie w klasach
zadanie 2
do zadania 1 zastosuj metodę wczytywania danych z klawiatury
zadanie 3
przerób zadanie 2 tak, żeby utworzyć tablice obiektów (należy zapamiętać 10 obiektów klasy Ksiazka
i 5 obiektów klasy Ksiazki_inf)
zadanie 4
użyj dowolnej konstrukcji iteracyjnej do wypisywania 5 książek (dowolnych)
i 3 książek informatycznych
zadanie 5
zastosuj instrukcje przypisania warunkowego do wypisania książek których cena
jest pomiędzy 20 zł a 100 zł
Jak widzicie nie dam rady zrobić zadań 2, 3, 4, 5, jeżeli nie zrobię zadania 1 i na tym mi najbardziej zależy.
Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu. :)