Witam,
aktualnie zajmuje się tworzeniem aplikacji na androida. Konkretnie robię bilarda (nie do pracy, nie na studia, tak for fun) :)
Nie mam pomysłu w jaki sposób najlepiej zaprogramować tekstury, aby działanie nie zmieniało się jeśli wgram grę na inny telefon (o innej rozdzielczości).
Aktualnie moje tymczasowe rozwiązanie (metoda która zmienia kierunek bili jeśli odbije się od bandy):

private void checkEdges()
{
    if(ballY-radius-edge <= 0 || ballY+radius+edge >= MainActivity.screenWidth)
        vy *= -1;
    if(ballX-radius-edge <= 0 || ballX+radius+edge >= MainActivity.screenHeight)
        vx *= -1;
} 

W tym rozwiązaniu sprawdzam po prostu wielkość ekranu (zmienna screenWidth i screenHeight) oraz szerokość bandy w teksturze (zmienna edge). Nie wydaję mi się, żeby to było dobre rozwiązanie dlatego wymyśliłem, żeby pociąć teksturę na mniejsze części i każdą z osobna oprogramować. Wstawić w konkretne miejsce, a później pobierać koordynaty i sprawdzać z bilą czy się pokrywają.
Wiecie jak takie rzeczy się robi w praktyce ? A jeśli tak jak podałem z pociętą teksturą to w jaki sposób to oprogramować ? Przedstawiać kawałki jako bitmape czy jak ?