Czy w OpenGL i GLUT jest możliwość załadowania pliku PNG czy BMP jako tekstury?
Jeśli nie to jakiej biblioteki użyć.
Pasek postępu stoi na 99%. Blah
Masz tu linka z gugla serią rozwiązań: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=9560.0
Jeśli nie to jakiej biblioteki użyć.
Dowolnej.
Serio.
OpenGL oczekuje zdekompresowanej bitmapy załadowanej do pamięci.
Ja ostatnio używałem WIC (Windows Imaging Component) wbudowanej w windę.
Ale nie jest przenośna na inne systemy oczywiście ;-)
Jeśli chodzi o tę bibliotekę to zastanawiam się nad nią:
http://www.lonesock.net/soil.html
Co myślicie? Znacie jakiś tutorial do tej biblioteki?
Znacie jakieś lepsze, koniecznie wielo-platformowe biblioteki do wczytywania tekstur?
Próbuj to: DevIL - przenośna biblioteka która załaduje Ci mnóstwo formatów obrazków. Dokumentacja i przykłady (nie tylko na ich stronie) istnieją, więc z tym nie będzie problemu. Znajomy używał w swoim projekcie i chwalił ją - ja niestety nie miałem okazji spróbować.
Mam ściągnąć DevIL 1.7.8 czy DevIL 1.7.8 SDK?
Osobiście radziłbym w miarę możliwości zawsze samodzielnie kompilować sobie biblioteki (paczka SDK). Chyba że chcesz pójść na łatwiznę, przy czym zaznaczam że mogą być potem błędy, to ściągnij same DLL'ki.
Czyli muszę pliki *.h do include a *.lib i *.dll zalinkować?
A po co jest tu 'unicode'?
I którą wersję wybrać 32bit. czy 64bit?