Ładowanie tekstur.

0

Czy w OpenGL i GLUT jest możliwość załadowania pliku PNG czy BMP jako tekstury?
Jeśli nie to jakiej biblioteki użyć.

0

Pasek postępu stoi na 99%. Blah

Masz tu linka z gugla serią rozwiązań: http://forums.tigsource.com/index.php?topic=9560.0

0

Jeśli nie to jakiej biblioteki użyć.
Dowolnej.
Serio.

OpenGL oczekuje zdekompresowanej bitmapy załadowanej do pamięci.

Ja ostatnio używałem WIC (Windows Imaging Component) wbudowanej w windę.
Ale nie jest przenośna na inne systemy oczywiście ;-)

0

Jeśli chodzi o tę bibliotekę to zastanawiam się nad nią:
http://www.lonesock.net/soil.html
Co myślicie? Znacie jakiś tutorial do tej biblioteki?

0

Znacie jakieś lepsze, koniecznie wielo-platformowe biblioteki do wczytywania tekstur?

0

Próbuj to: DevIL - przenośna biblioteka która załaduje Ci mnóstwo formatów obrazków. Dokumentacja i przykłady (nie tylko na ich stronie) istnieją, więc z tym nie będzie problemu. Znajomy używał w swoim projekcie i chwalił ją - ja niestety nie miałem okazji spróbować.

0

Mam ściągnąć DevIL 1.7.8 czy DevIL 1.7.8 SDK?

0

Osobiście radziłbym w miarę możliwości zawsze samodzielnie kompilować sobie biblioteki (paczka SDK). Chyba że chcesz pójść na łatwiznę, przy czym zaznaczam że mogą być potem błędy, to ściągnij same DLL'ki.

0

Czyli muszę pliki *.h do include a *.lib i *.dll zalinkować?
A po co jest tu 'unicode'?
I którą wersję wybrać 32bit. czy 64bit?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1