System rozgrywek ligowych - Awanse i spadki

0

Witam,
szukam informacji na temat budowy stabilnego systemu rozgrywek ligowych oraz turniejowych .
Co do samej ligi oraz jej obsługi to nie mam większego problemu. Problem pojawia się z systemem Awansów i Spadków w ligach .

Głównym problemem jest to: jak pogrupować ligi i przeprowadzić w tych ligach Awans i spadek biorąc pod uwagę, że mam symulacje 100.000 lig (w 1 lidze 20 zespolow) i muszę na bieżąco zapisywać zmiany w bazie danych. Cała aplikacja jest tworzona na GWT&GAE + Datastore.

Będę wdzięczny za jakieś cenne informacje i linki do materiałów .

Dzięki za pomoc!

1

Zaczynasz w sposób losowy rozkładając graczy po ligach. Następnie każda liga rozgrywa "sezon" złożony z 19 "kolejek". Punktacja jak w piłce kopanej. Po zakończeniu sezonu wykonujesz odpowiednie ruchy pomiędzy ligami. To jest metoda "fixingowa".

Metoda "ciągła". Zaczynasz jw. następnie po każdym meczu sprawdzasz czy liczba punktów danego gracza "łapie się" do wyższej ligi. Jak tak to przenosisz go tam, a spada najsłabszy z wyższej ligi. W praktyce jest to zwykła drabinka podzielona na grupy po 20 szczebelków w ramach których toczone są rozgrywki. Punktacja musi być tak ustawiona by było możliwe spadnięcie z ligi za przegrane. Oznacza to wprowadzenie punktów ujemnych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1