Aplikcja - 'klikajka', obsługa animacji

0

Witam,
muszę zrobić aplikację, która ma na celu służyć przedszkolakom. Domyślnie ma się wyświetlać obrazek z kilkoma buttonami (również obrazki), po ich uruchomieniu kilka elementów aktywnych będzie się miało poruszać samoistnie lub też użytkownik będzie mógł sam nim poruszać - taki projekcik na uczelnię. Potrzebuję kilku ogólnych wskazówek jak się najlepiej za to zabrać - jakiego najlepiej użyć zarządcy rozkładu i GUI buildera dla eclipse'a, jak zaimplementować poruszanie danym elementem oraz co zlecić grafikowi. Mój wstępny pomysł to tło, które miejsce na buttony miałoby puste - w nie wrzuciłbym buttony, które po wciśnięciu będą animowane/zmieniały kolor, a ew. element, który będzie miał się przesuwać będzie malowany na użytym wcześniej tle. Podrzuciłby kto jakieś sugestie i pomysły?

0

Podbijam

1

A musisz to koniecznie robić na buttonach?

0

@up
Nie, ma to być po prostu element aktywny, który będzie dało się kliknąć - jeśli jest jakaś inna droga to nie ma przeciwwskazań, ale każdy pomysł będę brał pod uwagę i za każdy będę wdzięczny ; )

0

Zatem ja bym zrezygnował całkowicie z gui i zrobił to za pomocą rysowania. Coś takiego będzie znacznie łatwiejsze do wszelkiej modyfikacji, poruszania i interakcji z użytkownikiem. Zrób to tak jak pisze się gry, a nie aplikacje deskopowe.

0

@up
Mógłbyś jeszcze rzucić jakimiś hasłami, które nakierują mnie na właściwy tor (za czymś muszę googlować)?

1

Na kiedy musisz to zrobić? Jeśli ci się jakoś wyjątkowo nie śpieszy to w czwartek usiądę sobie i coś wyskrobię, żeby pokazać jak to ma wyglądać. Mówisz, że jest to projekt, jeśli mógłbym spytać to na jakim jesteś kierunku i na którym roku? To dla mojej ciekawości, ponieważ chciałem iść na studia z programowania.
A jeśli nie masz czasu to potrzebne ci będą wątki i biblioteka graphics. Z tym już można wiele zrobić + actionlistenery.

0

@up
Wstępny termin to przyszły poniedziałek, jestem na drugim roku teleinformatyki - ale ten projekt nie jest powiązany z programowaniem, program jako taki (kod) nie będzie w żaden sposób oceniany

0

Bardzo proszę: http://hcubyc.pastebin.pl/ --- Są tam 4 klasy, które powinny ułatwić zadanie. Mam nadzieję, że to o coś takiego mniej więcej chodziło. Wstawienie obrazków nie powinno być trudne. Generalnie najważniejsza rzecz to ustawienie animacji do tych przycisków, ale już mi się nie chciało pisać(żeby nie skakały tylko sunęły do wskazanej lokalizacji). Na tej podstawie można teraz łatwo dodawać nowe przyciski i tworzyć bardziej skomplikowane rzeczy niż z gui builderem ;) w sumie teraz jesteś już nieograniczony. W razie jakichkolwiek pytań co do kodu czy cokolwiek pisz tutaj.

0

Widziałem, że było pytanie skoro usunięte to pewnie problem rozwiązany ale i tak napiszę. Najlepiej w klasie background metodę render zapisać w ten sposób:

public void render(Graphics g, int r, int g2, int b){
        g.setColor(new Color(r,g2,b));
        g.fillRect(0, 0, Component.pixel.width, Component.pixel.height);
    }

I teraz w componencie zmienne publiczne r, g2, b w taki sposób, żeby móc je zmieniać z metody listening. Czyli po kliknięciu w określony button zostają nadpisane zmienne w klasie component, które wykorzystujemy w metodzie render w taki sposób:
background.render(g,r,g2,b);
W podobny sposób możemy ustawiać obrazki i animacje jako tło.

W razie kolejnych pytań wal śmiało.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1