java2d w zastosowaniu

0

Witam,
Mam do stworzenia projekt, który umożliwi tworzenie diagramów UML. Planuję wykonać ten projekt w Javie - technologia dowolna. I zastanawiam się czy wybrana przeze mnie technologia jest odpowiednia.

Czy rzeczy tego typu (oprogramowanie do UML'a) należy tworzyć przy pomocy java2d ? Czy jest ona do tego odpowiednia ? Czy nie będzie zużywać zbyt wiele zasobów ?

Problem, który poruszyłem jest dla mnie dość istotny, bo wymaganiem projektu, jest w ogólnym znaczeniu "szybkie działanie programu", a mam obawy co do java2d, czy nie będzie obciążać aplikacji, a z drugiej strony jak nie java2d to co.... ? ;)

Pozdrawiam, Tomek Rudnicki

0

Zainteresuj się JavaFX, SWT i SWINGiem. Rysowanie wszystkiego i nieużywanie komponentów spowoduje, że się "zarobisz na śmierć" ;)

0

Ale chodzi o jakieś wybrane diagramy, czy wszystkie, które są w UML? Jak wszystkie to trochę dużo roboty... Ale da się, przykładow ArgoUML jest tak napisany:
http://en.wikipedia.org/wiki/ArgoUML
Najwięcej zabawy będzie zapewne z obsługą wszelakich Drag&Drop do przemieszczania i zmiany wymiaru elementów.
Warto rozpatrzeć JavaFX, bo jest to nowa technologia wykorzystująca do grafiki bezpośrednio procesor graficzny.
I następny pomysł to aplikacja webowa z wykorzystaniem jakiejś zaawansowanej biblioteki javascriptowej do obsługi D&D i ajaksa po stronie klienta. Zaleta jest taka, że w HTML łatwo wymodelować wszelkie kontrolki/obiekty na diagramach.
Jak nie siedzisz w FX ani w stronach, to miałbyś dużo do nadrobienia, więc możesz od razu przyjąć, że w JavaSE też to się da zrobić.

0

Dzięki Panowie za pomoc - bardzo cenne wskazówki daliście mi. Jeżeli ktoś ma coś do powiedzenia na ten temat, to proszę o posty :)

Pozdrawiam, Tomek Rudnicki

0
[losowa nazwa] napisał(a):

Zainteresuj się JavaFX, SWT i SWINGiem. Rysowanie wszystkiego i nieużywanie komponentów spowoduje, że się "zarobisz na śmierć" ;)

Cześć, mam jeszcze 1 pytanie do Twojego posta, bo mając na myśli aplikacje do rysowania UML i wykorzystaniu java2d do tego, miałem na myśli to, że przy pomocy java2d będę rysować elementy diagramów np. okienko klasy dla diagramu uml itp. Oczywiście do reszty (np. edycja własności narysowanego obiektu przy pomocy java2d byłaby modyfikowana przy użyciu kontrolek tj. swing).

Czy dobrze zrozumiałem Twoje słowa ? Czy rysować też da się za pomocą swinga ? Czy miałeś na myśli to co napisałem powyżej ?

0

Chodziło mi o to, że powinieneś sobie stworzyć własne komponenty, po których oczywście możesz sobie potem rysować, jesli będzie taka potrzeba. Ale na okienku masz komponenty i to one obsługują swoje zdarzenia - np. przesuwanie. A nie jest tak, że wszystko rysujesz w jakiejś mega-pętli na głównym oknie programu i wszystkie zdarzenia sa tez obsługiwane przez miliardy ifów przez główne okno.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1