[Java3D, Java2D]: Początki bywają trudne

0

Hi,

Otóż stanąłem przed poważnym zadaniem wykonania pewnej scenerii z animacją w jednej z powyższych Api. Niestety z o ile z samą Javą przyszło mi programowanie od początku semestru to o Java3D ani 2D (tudzież i innych powiązanych) wiem bardzo niewiele. Moje pytanie tkwi: czy jesteście w stanie polecić mi literaturę (najlepiej internetową), dzięki której w miarę szybki i bezbolesny sposób potrafiłbym zrozumieć i stworzyć małą scenerię (w postaci prowizorycznego akwarium) oraz animacji (pływających prowizorycznych rybek w akwarium) rybek. Wszystkie wyniki poszukiwań ograniczały się do obszernych i nieco zbyt skomplikowanych dokumentacji jak na mój zasób wolnego czasu :-/

Z góry dziękuję ślicznie za pomoc.

0

Gdyby to było takie łatwe... Poprzednie dwa tygodnie starałem się doczytać (dokładnie z tego linka) czegoś co mogło by wprawić to co narysowałem w ruch, coś co w ogóle wskazywało by na to, że akurat tego rodzaju element, mogę wprowadzić w ruch. Szkoda, że 90% referencji różni się od siebie, szkoda, że za dużo filozofii w to włożyli zamiast pokazali jak używać tego w J3D... Innaczej nie prosiłbym o literaturę trochę bardziej konkretną :/

0

A masz gotowe modele 3D ?
Może warto użyć jakiegoś silnika typu Java Monkey Engine, Xith3D, jPCT czy coś w ten deseń ? Dokumentacji do tego wspaniałej nie ma, ale prostą wizualizację zrobisz w oparciu o podstawową funkcjonalność tych silników, która jest dość dobrze opisywana tutorialami.

Do grafiki 2d w Javie też są gotowe silniki, np. GTGE czy Slick.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1