Witam,
Mam klasę Pole() który reprezentuje pojedyncze pole od gry warcaby, z metodami set i get. Służą one do: ustawiania rodzaju pionka, oznaczania które pole ma bicie (tzn. pionek), wsp x i y (położenie na planszy, potrzebna dla metody paint) itp. Wszystkie zmienne są typu int. Mam stworzona tablicę dwuwymiarową tych obiektów [8][8] czyli całą plansze. Normalnie wysyłałem i odbierałem całą planszę za pomocą TCP prze normalne sockety (obiekt implementuje interfejs Serializable), ale prowadzący który mi to ocenia zażyczył sobie aby było to zrobione przy pomocy protokołu UDP. Jak najlepiej to zrobić ? Na początku myślałem aby wszystkie dane z planszy zmieścić do tablic int [384] i zamienić ja na tablicę bajtów, następnie stworzyć pakiet i go wysłać. Po drugiej stronie następuje natomiast odwracanie całej operacji. Wydaje mi się to trochę na około.
Pozdrawiam i czekam na odp.