Klasy abstrakcyjne i interfejsy

0

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem tego forum więc proszę o wyrozumiałość. Z java nie mam zbyt długiego doświadczenia, lecz muszę napisać program w tym języku.

Napisz abstrakcyjna klase Lokalizacja a nastepnie dziedziczace z niej klasy Budynek, Pietro, Pokoj.
Klasa lokalizacja ma abstrakcyjna metode opis, ktora opisuje dana Lokalizacje i wwszystkie jej podLokalizacje.
Zaproponuj takie pola i metody klas Budynek, Pietro, Pokoj by zapewnialy one mozliwosc utworzenia trojstopniowej struktury hierarchicznej (Budynek -> Pietra (przypisane do budynku) -> Pokoje (przypisane do pietra)).
Kazdy obiekt klasy Lokalizacja powinien posiadac pole klasy Identyfikator.
Klasa Identyfikator posiada 3 pola (numer budynku, numer pietra, numer pokoju) i implementuje interfejs Comparable.
Zapewnij by w trakcie tworzenia hierarchicznej struktury zapewnione bylo automatyczne tworzenie identyfikatorow.
W oparciu o klase Identyfikator napisz metody sprawdzajace relacje pomiedzy dwoma dowolnymi lokalizacjami.

Kompletnie nie wiem jak się za to zabrać. Mógłby mi ktoś pomóc z tym problemem?
Z góry dzięki.
Pozdro!

0

Witaj
Zacznij od przeczytania tego http://javastart.pl/ ,na początek wystarczy. Później rozejrzyj się za jakąś książką, polecam Core2 Java.

Pozdrawiam
Sizzla

0

Klasy Abstrakcyjne
(niby dla C++ ale jak trochę znasz Javę to nie problem sobie to przerobić)

0

Czy mi się wydaje czy ktoś liczy na gotowca?

0

o to chodzi że nie liczę na gotowca bo też chciałbym w końcu to zrozumieć ;) dzięki za pomoc chłopaki ! jakbym czegoś jeszcze nie rozumiał to dam znać ;)
Pozdro!

0

Jeśli nie liczysz na gotowca to pokarz co zrobiłeś ;) na czym się zatrzymałeś i czego nie rozumiesz ?

0

Może być przydatny wzorzec, który się nazywa Kompozycja. W każdej klasie dziedziczącej po lokalizacji utwórz pole typu Lokalizacja, które będzie wskazywało na pod-lokalizację. Enjoy ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1