Klasy abstrakcyjne a interfejsy

0

Załóżmy ,że mam klasę która zarządza plikami w przypadku nie powodzenia pliku chcę utworzyć plik w katalogu log pod nazwą log.txt i errorem. To jest banał,ale pytanie jest inne.
Lepiej utworzyć sobie interfejs IErrorable który będzie miał publiczną metode writeErrorToFile(String message) czy może klasę abstrakcyjną załóżmy errorManager którą będzie robiła wcześniej opisaną czynność?

0

moze powiedz najpierw co chcesz osiagnac

0

którą będzie robiła wcześniej opisaną czynność?

Chodzi o to ,że w pewnych momentach działania programu może wystąpić błąd np. nie odnajdzie pliku z konfiguracją i chcę by zapisywało ten błąd do pliku.
Mam załóżmy klasę file która wczytuje jeden plik i jeżeli go nie wczyta ,to ładuje do logów.

I klasa file powinna :
a) Dziedziczyć klasę abstrakcyjną która będzie miała tą metode
b) Dziedziczyć interfejs który będzie wymagał utworzenia jakiejś tam metody obsługującej w.wymienione zagadnienie

Która z tych opcji?
No prościej już nie wytłumaczę.

2

Nie wybrałbym żadnej z tej opcji. Użyłbym np tego: NLog

0

@up
Interesujące , na pewno o tym poczytam :) Temat uznaję za zamknięty,rozwiązanie pana wyżej jest ciekawe :)

0

Jak już musisz w ten sposób to interfejsem. Każda klasa może w inny sposób logować te błędy ;).
A ten NLog wydaje się być ciekawy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1