Obrót obiektu dookoła drugiego

Odpowiedz Nowy wątek
2011-10-25 13:02
Mr. FishCandy
0

Witam wszystkich

Chcę zrobić prostą animacje w Javie z użyciem JMonekyEngine i od jakiegoś czasu męczę się z małym problemem.
Mianowicie mam obiekt gdzieś w przestrzeni, powiedzmy że jest to Ziemia.
Chcę żeby drugi obiekt(Księżyc) obracał się do okola pierwszego.
Wiem ze tu czysta matematyka się kłania, ale może ktoś by był tak miły i powiedział mi jak to rozwiązać.

Pozdrawiam

Pozostało 580 znaków

2011-10-25 13:47
0

Jeśli chcesz sam sobie to obliczyć to poniżej masz algorytm ze stronki http://www.faqs.org/faqs/graphics/algorithms-faq/
Tam tez jest obrót 3D

pzdr
squash


Section 1. 2D Computations: Points, Segments, Circles, Etc.

Subject 1.01: How do I rotate a 2D point?

In 2D, you make (X,Y) from (x,y) with a rotation by angle t so:
    X = x cos t - y sin t
    Y = x sin t + y cos t
As a 2x2 matrix this is very simple.  If you want to rotate a
column vector v by t degrees using matrix M, use
    M = [cos t  -sin t]
        [sin t   cos t]
in the product M v.

If you have a row vector, use the transpose of M (turn rows into
columns and vice versa).  If you want to combine rotations, in 2D
you can just add their angles, but in higher dimensions you must
multiply their matrices.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0