Obrót obiektu dookoła drugiego

0

Witam wszystkich

Chcę zrobić prostą animacje w Javie z użyciem JMonekyEngine i od jakiegoś czasu męczę się z małym problemem.
Mianowicie mam obiekt gdzieś w przestrzeni, powiedzmy że jest to Ziemia.
Chcę żeby drugi obiekt(Księżyc) obracał się do okola pierwszego.
Wiem ze tu czysta matematyka się kłania, ale może ktoś by był tak miły i powiedział mi jak to rozwiązać.

Pozdrawiam

0

Jeśli chcesz sam sobie to obliczyć to poniżej masz algorytm ze stronki http://www.faqs.org/faqs/graphics/algorithms-faq/
Tam tez jest obrót 3D

pzdr
squash


Section 1. 2D Computations: Points, Segments, Circles, Etc.

Subject 1.01: How do I rotate a 2D point?

In 2D, you make (X,Y) from (x,y) with a rotation by angle t so:
    X = x cos t - y sin t
    Y = x sin t + y cos t
As a 2x2 matrix this is very simple.  If you want to rotate a
column vector v by t degrees using matrix M, use
    M = [cos t  -sin t]
        [sin t   cos t]
in the product M v.

If you have a row vector, use the transpose of M (turn rows into
columns and vice versa).  If you want to combine rotations, in 2D
you can just add their angles, but in higher dimensions you must
multiply their matrices.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0