obrót

0

używam funkcji
Rotatef(kąt, z,y,z)
i ładnie się obraca.
chcę żeby obracało się w lewo i w prawa, a potem w górę lub w dół
a więc w lewo i w prawo ładnie, ale potem ja chcę w górę, to obraca w okół os, którą podałem.
po obrocie osie leżą odwrotnieJAK WIĘC ZROBIĆ, BY OBRACAŁO WZGLĘDEM OSI, KTÓRE SĄ W MOIM WIDOKU, A NIE ŻE po obrocie oś z leży w ,lewo, albo w prawo
plosię o pomoć [hurra]

chodzi mi o to, żeby osie były zawsze tak, jak patrzę, z zawsze w głąb

0

Najpewniej obracasz widok a nie obiekt. Dobra praktyka polecana przez programistow OpenGL jest stosowanie macierzy np. jesli masz do narysowania dwa obiekty to:

glMatrixMode(GL_PROJECTION)
glLoadIdentity();
// tu wykonujesz ewentualne przesuniecia "glownego" ukladu wspolzednych
glMatrixMode(GL_MODELVIEW)
glPushMatrix()
glLoadIdentity();
glRotate();
RysujKule();
glPopMatrix();

  glPushMatrix()
         glLoadIdentity();
         glRotate();
         RysujSzescian();
  glPopMatrix();

itd.
to zapewni Ci pozadek

</cpp>

0

bo ja chcę włąśnie widok.
ale udało mi się z gluLookAt
jest pięknie, ale dzięki

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0