Obrót tablicy

0

Witam mam następujące zadanie muszę obrócić tablicę w pętli for. Proszę o pomoc.
Chodzi w tym o to że wylosowane liczby np: 1234 mają znaleźć się w pierwszej tablicy, a druga tablica ma zawierać 4321.

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>

using namespace std;

int main()
{
    int tab[3], i=0, j=4, tab1[3];
  srand(time(0));

  cout<<"Tablica: "<<endl;
  for(i;i<4;i++)
  {
       tab[i] = rand()%10+1;
       cout<<tab[i]<<" ";
  }
  cout<<"\nObrocona tablica: "<<endl;;
   for(j;j=0;j--)
  {
      i=0;
      tab[i]=tab1[j];
      i--;
      cout<<tab1[j];

  }
}

screenshot-20190402190942.png
screenshot-20190402191000.png

0

Czyli kolejność ma być odwrócona podczas przenoszenia? To najlepiej tak

#define SIZE 4  ;// staraj się nie hardkodować wielkości tablic
for (int *wsk1 = tab, int *wsk2 = tab1 + SIZE - 1; wsk1 < tab + SIZE; wsk1++, wsk2--)
{
   //tu ciało pętli -> czyli przeniesienie danej z jednej tablicy do drugiej
}
0
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#define SIZE 5

using namespace std;
template<typename T> void rotateTable(const T*, T*, int);

int main()
{
    int tab[SIZE], tab_b[SIZE];
    srand(time(0));

    cout<<"Tablica: "<<endl;
    for(int i=0;i<SIZE;i++)
    {
        tab[i] = rand()%10+1;
        cout<<tab[i]<<" ";
    }
    cout<<"\nObrocona tablica: "<<endl;
    rotateTable(tab, tab_b, SIZE);
    for(int i=0;i<SIZE;i++)
    {
        cout<<tab_b[i]<<endl;
    }
    return 0;
}

template<typename T> void rotateTable(const T* tab, T* tab_b, int size)
{
    for(int i=0,j= size-1;i<size;j--,i++)
        tab_b[i]=tab[j];
}
1

ziomek includuje iostream a dwaj "pomocnikarze" wrzucają #define dla size tablicy, poziom poszedł w "górę"

0

Ło jezusie ale masz problem, to napisz sobie "const int SIZE = 10" zamiast #define jak cię boli że to z C

0

Już rozumiem popełniłem w tym kodzie sporo błędów. Dzięki za pomoc wszystkim!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0