JavaME - czy to najlepszy wybór?

0

Witam wszystkich

W związku z tym, że mam w planie napisać program, który powinien chodzić na jak największej liczbie telefonów/smartfonów/palmptopów z wyświetlaczem dotykowym, a nigdy tego nie robiłem (w sensie programować jako tako potrafię, ale nie na telefon) to zastanawiam się nad wyborem technologii.

Jak każdy wie na rynku jest wiele systemów operacyjnych na urządzenia mobilne, a każdy z nich ma swój specyficzny język i framework, chciałbym użyć najbardziej uniwersalnego rozwiązania i napisać program, który mógłby bez większych kłopotów być odpalony na każdym z systemów.

Moje pytanie brzmi, czy JavaME jest właśnie takim rozwiązaniem?
Jak to jest z kompatybilnością między poszczególnymi wersjami, czy aplikacje tworzone za pomocą tej technologii są kompatybilne wstecz?
Jakie ograniczenia niesie za sobą stosowanie Java MobileApplication w stosunku to zwykłego JavaApllication (w sensie jakich funkcji nie posiada, czy jest bardziej bardziej toporne)?
Czy istnieje wsparcie obsługi zdarzeń z ekranu dotykowego i czy takie zdarzenia są poprawnie obsługiwane na różnych modelach telefonów?

Wybaczcie te podstawowe pytania, ale nie mam bladego pojęcia o pisaniu aplikacji na komórkę. Z każdej podpowiedzi będę się cieszył :).

0

Większość telefonów i innych urządzeń mobilnych z wyświetlaczem dotykowym przede wszystkim mają systemy operacyjne typu Android, Iphone itp. Tak więc nie ma sensu się brać za JavaMe.

1

JavaME imo to archaizm. Bawiłem się tym swego czasu. Obsługa ekranów dotykowych to dramat.

Zresztą i tak nie będzie to uniwersalne. Owszem da radę na starych telefonach, ale dla nowych to staroć. IPhone tego oczywiście nie obsłuży, a nie wiem jak inne maszyny. Android to JAVA tylko z dodatkami frameworka google`a. Niestety - moim zdaniem - w dziedzinie technologii mobilnych nie ma pojęcia uniwersalne. Uniwersalny może być algorytm, ale wykonanie trzeba dostosować

0

Tak, ale Android nie pracuje na oryginalnej maszynie Javy tylko na Dalvik'u

0
winerfresh napisał(a)

Tak, ale Android nie pracuje na oryginalnej maszynie Javy tylko na Dalvik'u

Zgadza się, ale piszesz w oryginalniej javie

środowisko jest po prostu dostosowane.

0

Kiepsko, kiepsko :(. Aż strach się bać ile krwi i potu trzeba przelać aby napisać aplikację zgodną z kilkoma modelami komórki.

Dzięki Wam wszystkim za jawne określenie sytuacji :) - przynajmniej wiem na czym stoję.

0

No niestety co producent to inna zabawa

Nawet w przypadku Androida z racji licencji tego systemu każdy producent może modyfikować poczciwego "andka" do swoich potrzeb i nawet tam ciężko o standard

0
LukTar napisał(a)

Kiepsko, kiepsko :(. Aż strach się bać ile krwi i potu trzeba przelać aby napisać aplikację zgodną z kilkoma modelami komórki.
Dzięki Wam wszystkim za jawne określenie sytuacji :) - przynajmniej wiem na czym stoję.

E tam, jeżeli chcesz mieć maksymalnie uniwersalną aplikację, to musisz ją zrobić jedynie dla Androida, BBOS, iOS, J2ME, Symbiana (S60v3, S60v5 oraz S^3), webOS, Windows Mobile (Standard i Professional) i Windows Phone 7 ;-)

A tak na serio - zastanów się, czy nie można zamiast aplikacji mobilnej zrobić aplikacji internetowej mobilnej - dostosowanie do N przeglądarek będzie łatwiejsze, a baza kodu (modele, kontrolery) będzie wspólna. Java też się przyda, bo można to przecież zrobić w Spring MVC czy podobnej technologii.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1