Chciałbym napisać minigierkę
Która ma polegać na:
Wybieram sobie rozmiar gry -> np 4x4 -1
Więc 15 elementów znajdzie się w niej
każdy element jest reprezentowany prze buttona i otrzymuje specjalne unikalne Id :]
czyli po prostu każdy button ma nr od 0-15 bez powtórzeń...
pozniej losujemy przypadkowe ułożenie przycisków...
i wygląda to tak
w przypadku 4x4
1 12 4 5
3 2 9 8
7 6 11 13
14 15 10
wylosowano i zaczynamy grę (tutaj stanąłem gdyż nie wiem jak usuwać komponenty, pobierając z GridLayout 'u
wklejam kod realizujący
losowanie oraz
//-------------------------------------------------
public class PRzyciskiView extends FrameView {
public PRzyciskiView(SingleFrameApplication app) {
super(app);
initComponents();
int lk,lw,liczba_kwadratow,wylosowane[];
lk=lw=4;
liczba_kwadratow = lk*lw - 1;
mainPanel.setLayout(new GridLayout(lk,lw));
wylosowane = losowanie(liczba_kwadratow);
for (int i = 0 ; i<liczba_kwadratow;i++)
{
Button b1 =new Button(""+wylosowane[i]);
b1.addActionListener(null);
AL.add(b1);
mainPanel.add(b1);
}
// status bar initialization - message timeout, idle icon and busy animation, etc
ResourceMap resourceMap = getResourceMap();
int messageTimeout = resourceMap.getInteger("StatusBar.messageTimeout");
messageTimer = new Timer(messageTimeout, new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
statusMessageLabel.setText("");
}
});
messageTimer.setRepeats(false);
int busyAnimationRate = resourceMap.getInteger("StatusBar.busyAnimationRate");
for (int i = 0; i < busyIcons.length; i++) {
busyIcons[i] = resourceMap.getIcon("StatusBar.busyIcons[" + i + "]");
}
busyIconTimer = new Timer(busyAnimationRate, new ActionListener() {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
busyIconIndex = (busyIconIndex + 1) % busyIcons.length;
statusAnimationLabel.setIcon(busyIcons[busyIconIndex]);
}
});
idleIcon = resourceMap.getIcon("StatusBar.idleIcon");
statusAnimationLabel.setIcon(idleIcon);
progressBar.setVisible(false);
// connecting action tasks to status bar via TaskMonitor
TaskMonitor taskMonitor = new TaskMonitor(getApplication().getContext());
taskMonitor.addPropertyChangeListener(new java.beans.PropertyChangeListener() {
public void propertyChange(java.beans.PropertyChangeEvent evt) {
String propertyName = evt.getPropertyName();
if ("started".equals(propertyName)) {
if (!busyIconTimer.isRunning()) {
statusAnimationLabel.setIcon(busyIcons[0]);
busyIconIndex = 0;
busyIconTimer.start();
}
progressBar.setVisible(true);
progressBar.setIndeterminate(true);
} else if ("done".equals(propertyName)) {
busyIconTimer.stop();
statusAnimationLabel.setIcon(idleIcon);
progressBar.setVisible(false);
progressBar.setValue(0);
} else if ("message".equals(propertyName)) {
String text = (String)(evt.getNewValue());
statusMessageLabel.setText((text == null) ? "" : text);
messageTimer.restart();
} else if ("progress".equals(propertyName)) {
int value = (Integer)(evt.getNewValue());
progressBar.setVisible(true);
progressBar.setIndeterminate(false);
progressBar.setValue(value);
}
}
});
}
@Action
public void showAboutBox() {
if (aboutBox == null) {
JFrame mainFrame = PRzyciskiApp.getApplication().getMainFrame();
aboutBox = new PRzyciskiAboutBox(mainFrame);
aboutBox.setLocationRelativeTo(mainFrame);
}
PRzyciskiApp.getApplication().show(aboutBox);
}
public static int [] losowanie (int ile)
{
Random Rn = new Random();
int temp;
boolean blad;
int []tab;
tab = new int[ile];
for (int i=0; i<ile; i++)
{
do
{
blad=false;
temp=Rn.nextInt(ile);
for (int j=0; j<i; j++)
{
if (tab[j]==temp)
{
blad=true;
}
}
} while (blad);
tab[i]=temp;
}
for (int i=0; i<tab.length; i++)
System.out.println("wynik[i] = " + tab[i]);
return tab;
}
```java
zadeklarowano również
//public ArrayList <Button> AL = new ArrayList();