Gra w karty z planszą, który pomysł lepszy?

0

Próbuje nauczyć się Javy, jako, że najlepiej uczy mi się na przykładach bardziej życiowych, wymyśliłem, że podczas nauki napisze prosty program do gry w karty (+plansza). Wygląda to tak:
*mamy talie kart, mieszamy ja tworzymy 2 stosy
*każdy z graczy dociąga do 5 kart, wykorzystuje (cześć może wyłożyć na plansze) zużyte odrzuca

na razie tyle, chyba nie za dużo na początek :)

wymyśliłem taką koncepcje:
tworzymy 3 klasy: Karta, Stos i Plansza

*Karta to klasa w której będą wszystkie metody definiujące właściwości kart i ich zachowanie
*Stos to cała obsługa tasowania, i przydzielania kart graczom oraz odrzucanie zużytych kart
*Plansza to zbiór kart na planszy + ich ewentualne zachowanie na planszy

Kumpel wymyślił taki projekt:
Klasa Gracz która łączy metody moje klasy Stos i Karta, pozostawił klasę Plansza w podobnej roli do mojej.

Która koncepcja lepsza, albo czy obie w ogóle mają sens? Proszę o opinie.

0

Według mnie Twoja koncepcja jest lepsza, kumpel zrobiłby błąd łącząc dwie klasy w jedną o różnych funkcjach. Stosuj zasadę "Jedna klasa, jeden zakres odpowiedzialności":)

Czyli może na przykład klasy: Karta, TaliaKart, Gracz, PlanszaGUI, KartaGUI, GraczGUI....

Pozdrawiam

0

Nigdy nie łącz odpowiedzialności w klasie.
Szczegóły dlaczego tego nie należy robić znajdziesz tutaj:
http://koziolekweb.pl/2009/02/26/solidne-programowanie-czesc-1-czyli-monogamia/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1