Próbuje nauczyć się Javy, jako, że najlepiej uczy mi się na przykładach bardziej życiowych, wymyśliłem, że podczas nauki napisze prosty program do gry w karty (+plansza). Wygląda to tak:
*mamy talie kart, mieszamy ja tworzymy 2 stosy
*każdy z graczy dociąga do 5 kart, wykorzystuje (cześć może wyłożyć na plansze) zużyte odrzuca
na razie tyle, chyba nie za dużo na początek :)
wymyśliłem taką koncepcje:
tworzymy 3 klasy: Karta, Stos i Plansza
*Karta to klasa w której będą wszystkie metody definiujące właściwości kart i ich zachowanie
*Stos to cała obsługa tasowania, i przydzielania kart graczom oraz odrzucanie zużytych kart
*Plansza to zbiór kart na planszy + ich ewentualne zachowanie na planszy
Kumpel wymyślił taki projekt:
Klasa Gracz która łączy metody moje klasy Stos i Karta, pozostawił klasę Plansza w podobnej roli do mojej.
Która koncepcja lepsza, albo czy obie w ogóle mają sens? Proszę o opinie.