Prosty algorytm kółko i krzyżyk

0

Cześć,od jakiegoś czasu pracuję nad kółko i krzyżyk,ale nie mogę sobię poradzić z algorytmem sprawdzającym :-(

Algorytm.java

/*
Kółko i Krzyżyk v2.0
Autor: Krzyś Litka
Data Ukończenia: 12-67-2009/
*/
package gry.kik;
import java.awt.*;
import javax.swing.*;
public class Algorytm
{
	//Zwarca false jeśli gra jest skończona
	public static boolean Sprawdz(int[][] zapis,int wRzędzie,int rozmiar) 
	{
		boolean wynik = true;
		
		
		return wynik;
	}
}

A więc do dyspozycji mamy trzy zmienne:zapis gry,wRzędzie(ile trzeba ustawić w rzędzie),i rozmiar planszy.

Pomożecie ;-)

0

Niewiele udało Ci się przez ten "jakis czas" napłodzić;)
Jedno się rzuca na myśl: zaznaczasz sobie w tablicy 'x' jako 1, 'o' jako 2 i po kazdym kliknięciu sprawdzasz warunki wygraniej, czyli :
lecisz sobie po indeksach tablicy (dla 3x3) np.

if(zapis[1][1]==zapis[2][1]==zapis[3][1]) return false; //pod warunkiem ze zadne z nich nie jest zerem

sprawdzasz tak wszystkie mozliwosci i tyle. Zamiast klepac wszystkie ify pewnie mozesz to sobie zuatomatyzowac wrzucając do jakiej pętli

0

Dzienks ;-)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1