projekt symulacja życia..

0

Witam..jestem nowym urzytkownikiem i aż głupio ale musze prosić o radę i pomoc w zrobieniu projektu z javy.....jestem w tym zielony a musze zrobić projekt symulacji życia....

otóż ma byc to aplikacja skladająca sie tylko i wylacznie z odstawowych klas javy bez zadnych dodatkowych pakietow...jesli chodzi o menu programu to z tym potrafie sobie poradzic bo zrobienie okienka i kilku przyciskow nie jest takie najtrudniejsze (kieruje sie ksiazka :cwiczenia praktyczne z javy" M Lisa)

ale problem mam z zrobieniem samej symulacji...

wymyslilem tak :

bede mial okienko na ksztalt szachownicy po ktorym beda sie poruszaly krzyzyki (mezczyzna) i kolka (kobieta)... ale nie umiem jeszcze pisac funkcji ktora by tym sterowala i tu prosba do was...macie jakies pomysly??

<image>C:\Documents and Settings\Thhor\Moje dokumenty\Moje obrazy\bez tytułu.bmp</image>


sry..fotka z opisem projektu
[IMG]http://img443.imageshack.us/img443/7503/projektyu6.th.png[/IMG]

i zaczatek mojego programu 

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;

public
class SymulacjaZycia extends Frame implements WindowListener, ActionListener
{
  public SymulacjaZycia ()
  {
    super();
    addWindowListener(this);
    setSize(520, 400);
    setTitle("Symulacja życia");
    MenuBar menuBar = new MenuBar();
    setMenuBar(menuBar);
    Menu menu = new Menu("Plik");
    menu.add(new MenuItem("Zamknij"));
    menu.addActionListener(this);
    menuBar.add(menu);
    setVisible(true);
  }
  //int tabX[]={10,10,10,10,10,10,10};
  //int tabY[]={10,10,10,10,10,10,10};
  //trzeba zadeklarowac tablice ktora bedzie szachonica
  public void paint(Graphics gDC)
  {
  	gDC.setColor(Color.red);
    gDC.drawString ("Symulacja Życia", 180, 60);
   
  }
  public static void main(String args[])
  {
    new SymulacjaZycia();
  }
  public void actionPerformed(ActionEvent e)
  {
    String cmd = e.getActionCommand();
    if ("Zamknij".equals(cmd)){
      dispose();
    }
  }
  public void windowClosing(WindowEvent e)
  {
    dispose();
  }
  public void windowClosed(WindowEvent e){}
  public void windowOpened(WindowEvent e){}
  public void windowIconified(WindowEvent e){}
  public void windowDeiconified(WindowEvent e){}
  public void windowActivated(WindowEvent e){}
  public void windowDeactivated(WindowEvent e){}
}
0

albo mam słaby wzrok, albo z tego zdjęcia nic nie można przeczytać

0

Nie kumam dlaczego spotkanie 3 ma skutkować ograniczeniem pola ruchu. To już nie można nawet zaimplementować prostego trójkącika?

P.S. Podczas implementacji klasy TReproduction chyba bym padł na plecy

type
  TReproduction = class(TSex)
  private
    Position :TPosition;
    Interval :Word;
    HasProtection :Boolean;
    BlowCount :ShortInt;
  public
    Preferences :TPreferences;
    Orientation :TOrientation;

    function Execute() :Boolean;
  end;

[diabel]

0
reichel napisał(a)

http://img443.imageshack.us/img443/7503/projektyu6.png

[rotfl] [diabel]

wiedziałem ze mam słaby wzrok 😆

0

[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img187.imageshack.us/img187/7462/scannedat3620081912pmny9.jpg[/IMG][/URL]

0

Najpierw powinieneś zacząć od struktury programu. Czyli musisz wiedzieć jak będzie się odbywać symulacja i gdzie będziesz tworzył model swojej symulacji. Poczytaj o klasie Thread - ona pozwoli tobie na symulację w twoim programie. A model powinieeś dokładnie przemyśleć krok po kroku wszytskie możliwości , napisać odpowiednie funkcje i na koniec użyć funkcji paint do odświeżania ekranu.

gg: 3627860

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1