W jaki sposób banki informują o zmianach niekompatybilnych wstecz w API?

0

Czy ktoś pracuje przy systemie w banku wystawiającym API z którym się integrują serwisy typu przelewy24?
Jakie macie procedury jak coś zmieniacie w bankowym API? informujecie te serwisy w jakiś sposób?
BNPParibas najwyraźniej nie bo przestała działać integracja z tym bankiem w przelewty24 , wygląda na to że parametry im sie pozmieniały czy coś i serwis bankowy zamiat przejsć do przelewu przechodzi do głównej strony logowania

0

Nie wersjonują api? niemożliwe :(

0

właśnie pytam jaka jest praktyka, może ta druga strona się nie popisała nie sprawdzając automatycznie że nowa wersja ma wkrótce wyjść, bo powinni z wyprzedzeniem dać info że stara przestaje działać moim zdaniem

4

Robiłem integracje z API banków zachodniej Afryki i tam to było normalne, że nagle wywala się klient do ich API na prodzie bo sobie zmienili coś w API nie informując nikogo. Tam w sumie dużo dziwnych rzeczy było normalnych.

Natomiast dobra praktyka jest taka, że jak wystawiasz API na zewnątrz to je wersjonujesz i informujesz z wyprzedzeniem że jest nowa wersja do której trzeba się dostosować + przez pewien czas utrzymujesz starą wersję, dając spory zapas czasu na dostosowanie się przed tym kiedy tę starą wersję wyłączysz.

Czy bank stosuje dobrą praktykę, nie wiem, ale zgaduję że jest duża szansa, że nie bardzo

2

A komu zależy na działaniu tej integracji żeby działa? Tobie, bankowi, przelweom24 czy jeszcze komu innemu? Aka kto na tym zarabia?

I jak znajdziesz tę instytucję która na tym zarabia to udaj się do niej i naskrz, że ktoś zepsuł.

2

Standardowo za pomocą HTTP Status Code. I tak:

  • 404, zmiana niekompatybilna wstecz
  • 50* można mieć nadzieję że to tylko testy na produkcji.
  • 20* pozostaje tylko nadzieja.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1