Nazewnictwo klas w projekcie

0

Witam, tworzę swój pierwszy duży projekt i zastanawiam się nad nazewnictwem pewnych klas, ponieważ chcę utrzymać kod w porządku.
Mam klasę główną Entity, po niej chcę żeby dziedziczyły jednostki takie jak przeciwnicy,friendlyNPC,,neutralne NPC. Przeciwników będzie kilka rodzai, i każdy z nich będzie posiadał inną zawartość klasy update, gdzie w enity będzie to funkcja virtualna. Niektórzy z przeciwników będą różnili się tylko texturą i statystykami,więc będę wykorzystywał obecne już stworzone klasy,zamiast tworzyć każdą kllasę dla każdego typu przeciwnika z osobna. Jak więc ponazywać te klasy?

FlyingEntity,WalkingEntity,FriendlyNPCEntity?

6

Pomijając nazewnictwo, IMO dzedziczenie jest w tym wypadku absolutnie najgorszym rozwiązaniem; czytałeś może https://gameprogrammingpatterns.com/? Myślę, że najlepiej będzie tutaj zastosować entity-component-system.

2

A co w przypadku latającego/chodzącego/neutralnego NPC? FlyingWalkingNeutralNPC? Tak jak wspomnial Partyk27 tutaj dziedziczenie nie pasuje. Dziedziczenie często prowadzi do złego kodu,w gamedevie jest to bardzo widoczne, bo logika jest skomplikowana. Zainteresuj się tym postem: http://cowboyprogramming.com/2007/01/05/evolve-your-heirachy/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1