Witam,
Witam,
Zaprojektujemy klasę do przeprowadzenia meczu piłkarskiego. (diagram klas).
Ale najpierw muszę przedstawić założenia.
Każda drużyna ma trenera, 25 pilkarzy (maxymalnie). Każdy piłkarz jest albo bramkarzem, obrońcą, pomocnikiem, napastnikiem (jedno z czterech).
Mamy rozegrać mecz, w sensie takim:
Trener musi ustalić strategię oraz sklad:
Są 3 możliwe strategie:
ofensywna (1-3-4-3) (bramkarz - obrońca - pomocnik - napastnik)
defensywna(1-4-5-1)
pośrednia (1-4-4-2)
I teraz każdy trener ma swoją ulubioną strategię (jakąś).
Są trzy możliwości wyboru strategii :
- wybiera swoją ulubioną mimo wszystko
- wybiera taką samą jak na poprzednim meczu jeśli poprzedni wynik był zwycięski (jeśli nie, to wybiera dowolnie losowo spośród tych czterech które mamy).
- Jeśli mecz na wyjeździe losujemy pomiędzy defensywną a ulubioną, a jeśli u siebie pomiędzy ofensywną a pośrednią.
Następnie wybór składu odbywa się zupełnie losowo - ale zachowując strategię - a jak się nie da to mecz oddajemy walkowerem. (wybór składu polega na wyborze 11 osób).
Chciałbym to wszystko zrobić za pomocą klas + polimorfizm + klasy abstrakcyjne.
Już teraz proszę o wskazówki, a potem napiszę swoją ideę.