Witam,
piszę właśnie mój pierwszy program obiektowy - jako forma nauki javy. Na początek mało wymagające zadanie - program do nauki słówek. Chciałbym go z biegiem nauki udoskonalać o nowe funkcje (przypominanie o powtórce, interfejs graficzny itd.). Zastanawiam się jaka byłaby najbardziej optymalna struktura klas dla takiego programu - od samego początku warto wyrabiać sobie dobre nawyki :D Myślałem nad takim podziałem:
- Klasa słowo
- funkcja dodawania słowa
- funkcja losowania słowa do wyświetlenie
- funkcja oznaczania słowa jako znane/nieznane i wywołanie funkcji z klasy powtórki
- Klasa powtórki
- funkcja dodawania słowa do powtórki
- funkcja usunięcia słowa z powtórki
- Klasa zapis
- funkcja zapisująca słówka do pliku "slowka.txt"
- funkcja zapisująca słówka do pliku "powtorka.txt"
- Klasa wczytywanie
- funkcja wczytująca słowa z pliku "slowka.txt"
- funkcja wczytująca słowa z pliku "powtorka.txt"
- Klasa main
-funkcja main
Taka organizacja klas dla tego programu jest w pełni zgodna dla założeń programowania obiektowego czy jakoś inaczej powinienem to rozpisać?
Zastanawiam się też nad uproszczeniem klasy zapis i wczytywanie - dać jedną funkcję z argumentem przekazującym nazwę pliku.
Dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam :)