Pisanie gry

Odpowiedz Nowy wątek
2006-09-26 18:57
0

Witam!
Na zaliczenie będe musiał napisać gre:] Do wyboru mam C/C++, C#, Java (możliwe ze takze C++ Builer)
Zalecana obsługa myszy.
Z czego orientuje sie w C/C++.
I stąd pytanie.
W jakim jezyku będzie najłatwiej ? Czasu mam sporo, wiec nauczenie się nowego języka wchodzi w gre.
Chciałbym stworzyć cos w stylu tanków , diamentów, ew jakas platformówka. Chyba ze będzie ciężko szło ogranicze się do karcianki, ew reversów czy czegoś w podobie.

Wielu z was pewnie ma już doświadczenie w dziedzinei wiec prosiłbym o rade.
</b></url>

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 19:45
0

Jaki język programowania wybrać?


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 19:55
0

dzieki, ale chodziło mi też o wasze osobiste "odczucia".
Czy ktoś pisał np w Javie i C++. Gdzie ciężęj, do czego lepsze coś w tym stylu:]

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 19:56
0

hehe, java powolna, c++ jest w sam raz, ale dosc trudne :/

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 20:34
0

A w jakim jezyku czujesz sie dobrze? Przeciez to nie my bedziemy to pisac :)

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 21:24
0

Moim zdaniem gry można pisać w wielu językach, najszybsze pewnie w Asemblerze, jednak to będzie bardzo skomplikowane :D. Dlatego pisz w tym języku, który znasz najlepiej. Jeśli umiesz C++ to pisz w tym języku, zwłaszcza, że daje on możliwość programowania obiektowo orientowanego, bo ta technika daje sporo możliwości.
Zresztą sam język to połowa sukcesu - potrzebna jest też znajomość bibliotek odpowiedzialnych za grafikę, obsługę myszy, czy efekty dźwiękowe. Nie wiem, jaka ta gra ma być, ale jak np. 3D, to oprócz tego, że znasz składnię języka będziesz musiał zaznajomić się z bibliotekami 3D, na przykład OpenGL, a jak to ma być platformówka to przyda się znajomość np. biblioteki Allegro.


Pozostało 580 znaków

2006-09-26 22:00
0

dziś właśnie o uszy obilo mi sie allegro. Musze dokładniej sprawdzić.
Jak do tej pory, pisałem głownie programy ze tak nazwe algorytmowe (czyli sortowania, struktury danych itp )
Z jednej strony utrawiłbym sobie C++ ale z drugiej zaczął jave ( wszyscy polecają bo przyszłość podobno:) ).
W kazdym razie poczytam o allegro.
Gierka 2D.
dzieki wszystkim za informacje

Pozostało 580 znaków

2006-09-26 22:10
0

Hmm
miałem niegdyś podobne zadanie ;-)
Pisałem gierkę (Bilard) w C++ Builder...
Jeśli chesz zobaczyć jej źródło zapraszam na mojego Joggera: http://mbaszczewski.jogger.pl/

Zaliczenie = prosta praca
Nie ma sensu bys angazowal allegro, opengl-a, dx-a czy inna rozbudowana technologie.
Skup sie na samym modelu rozgrywki. Wymysl cos prostego... a praca bedzie Ci lekka...

Zreszta wszystko zalezy od wytycznych ktore Ci powierzono...
Mozesz o nich cos wiecej napisac ;-)

Pozostało 580 znaków

2006-10-03 17:59
0

uzyj c++ najlepiej sie nadaje i jeszcez jak biblioteke open gl to juz luks ... ale jka chcesz moim zdaniem c++

Pozostało 580 znaków

2006-10-03 18:30
0

ja bym wybrał do takiego zadania zdecydowanie język wysokiego poziomu i do tego bardzo objektowy :) dlatego java, w dodatku jest prosta do nauczenia. Szybkość c++/c jest fajna na konkursy. Pozdrawiam!

//Do Javy jest książka o pisaniu gier w tym języku i wygląda na to że raczej prostych


Pozostało 580 znaków

2006-10-03 22:53
0
Marcin Baszczewski napisał(a)

Zaliczenie = prosta praca
Nie ma sensu bys angazowal allegro, opengl-a, dx-a czy inna rozbudowana technologie.

Allegro jest bardzo prostą i łatwą do opanowania biblioteką, dającą jednocześnie spore możliwości. Dlatego nie zgodzę sie z Tobą, w tym przypadku (prosta gra 2d na zaliczenie w C++) nie widzę lepszej opcji niż Allegro!


<url>http://kooba.pl/</url>

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0