Pisanie gry - szachy lub kółko i krzyżyk w C#

0

Cześć,
czy ma ktoś jakiś pomysł jak taka gra powinna wyglądać? Za co się zabrać najpierw? Mógłby mnie ktoś naprowadzić na to? Jak taka gra powinna wyglądać? Chodzi o szachy lub kółko i krzyżyk.

1

To wszystko zalezy od tego jak bardzo chcesz tą gre rozwinac. Czy to bedzie gra czlowiek vs komputer, jesli tak, to trzeba bedzie jakis algorytm AI dorobic, czy gra czlowiek vs czlowiek - tutaj znowu pojawia sie zagadnienie grania przez siec lokalna, internet itd. Najprostrzym wariantem wydaje mi sie zrobienie gry czlowiek vs czlowiek na jednym kompie, gracze wykonuja ruchy na zmiane ;) Co to samej gry to ja bym zaczal nie od szachow a od czegos w rodzaju warcabow. Na poczatek mozna zrobic jakies proste okienko z gridem 16x16 i paroma pionkami, ktore uzytkownik moze sobie przesuwac po planszy za pomoca drag&drop (wazne, zeby mogl ustawic pionek na konkretnym polu, nie na przecieciach). Jak to zrobisz to nastepnym punktem moze byc ograniczanie mozliwych ruchow, np kazdy pionek moze przesuwac sie tylko po skosie, o jedno pole, pod warunkeim, ze pole docelowe jest puste. Natomiast jesli nie jest to trzeba sprawdzic, czy na polu docelowym jest pionek innego koloru, jesli jest to mozna go przeskoczyc pod warunkiem, ze nastepne pole jest puste itd :) Jak juz to bedziesz mial to w zasadzie zostanie tylko dorobienie mechanizmu liczacego punkty, ewentualnie jakiegos timera

0

To z tymi buttonami fajnie wygląda. Nie wpadłem a do :)
http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/1e050f/creating-tic-tac-toe-step-by-step/

Spróbuję po swojemu to napisać a potem wstawię kod na forum do oceny i analizy przez osoby bardziej znające się :)
Dzięki za rady. Jakby ktoś miał jeszcze coś do powiedzenia w tym temacie to zachęcam :)

2

lepiej poczytaj o: Model View Controler (MVC)
im szybciej załapiesz ten koncept tym lepiej.

1
nieznasz napisał(a):

Proszę przykłady:
https://code.msdn.microsoft.com/windowsapps/Create-a-simple-Noughts-f49d7033
http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/75a48f/tic-tac-toe-game-in-C-Sharp/
http://www.c-sharpcorner.com/UploadFile/1e050f/creating-tic-tac-toe-step-by-step/

Błagam, nie bierz przykładu z tych artykułów. Rozumiem, że można być początkującym i pisać taki kod. Ale upubliczniać to, żeby inni się z tego uczyli w świętym przekonaniu, że to jest dobrze, to już inne buty.
Jeżeli piszesz na przykład warcaby, zacznij od stworzenia samej logiki gry. Klas, które przechowują stan gry, sytuację na planszy, udostępniają metody do wykonywania ruchów, itd. Dopiero potem dorób do tego GUI, które samo w sobie nie miesza w logice gry.

2

Przede wszystkim skoncentruj się na obiektówce, jeśli nie znasz sensu programowania OOP to naucz się go i staraj zrozumieć. Jak załapiesz o co chodzi to tworząc projekt w ten sposób da Ci on dużo większą swobodę przy późniejszych ewentualnych modyfikacjach/ulepszeniach/rozwijaniu apki.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1