to wiem ale nie wiedziałem, że są różne tabele przerwań dla innych asm :/
Bo zależy o jakim systemie i architekturze traktuje tekst jaki czytasz. Jak chcesz zanurzać się w te słynne assembly to warto przynajmniej podjąć próbę zrozumienia jak działa w podstawowych założeniach procesor, w szczególności ten na którym zamierzasz programować. Te wszystkie mnemoniki - czyli MOV, INT, JMP i inne takie to (mniej więcej) podstawowe operacje jakie procesor wykonuje i pod nie buduje się właśnie procesor. Każda architektura procesora ma własne zbiory podstawowych poleceń jakie może wykonać. Część z nich jest obecna w wielu architekturach. Część jest wyjątkowa tylko dla niektórych i nieobecna w innych.
Co do przerwań to tutaj tema zahacza o to jak CPU korzysta z pamięci. Wektor przerwań to najczęściej ciąg sąsiadujących ze sobą komórek pamieci o wielkości słowa maszynowego w którym zapisane są adresy funkcji, do których procesor "skoczy" w razie wywołania przerwania przez program (przerwania softwarowe) lub sprzęt (przerwania hardwerowe). By adresy te w pamięci się pojawiły musi je tam coś zapisać. Część z tych adresów ustawiane jest przez BIOS, inne ustawia jądro systemu operacyjnego.
Jak BIOS "to robi", że zapisuje coś w pamieci? BIOS rezyduje typowo w kości pamięci flash która jest tak wmontowana w płytę główną, że jest częścią pamięci i zajmuje pewną przestrzeń z puli całej pamięci komputera z jaką może prowadzić interakcję procesor. Procesor zaraz po włączeniu zasilania by wiedzieć co ma robić musi pobrać z pamięci z odórnie zdefiniowanej przez producenta pozycji w pamięci zależnie od architektury albo jakiś rozkaz albo adres pamięci pod który ma skoczyć aby natrafić na kod (rozkazy) do wykonania. Ta odgórnie zdefiniowana pozycja pod którą CPU zagląda jako pierwszą może być całkiem "od czapy" jak np. 0x8000 albo 0x0000 - co może oznaczać pozycję na początku, końcu czy gdzieś w środku obszaru pamięci. Przy czym początek i koniec to sprawy umowne, bo na jednych platformach początek może być rozumiany jako adres 0x0000 (wtedy następny adres w pamięci to 0x0001) na innych jako adres 0xFFFF (wtedy następny adres w pamięci to 0xFFFE). Mogą też być inne przypadki organizacji pamięci. Wiele zależy od nastroju tego kto daną architekturę projektował i ile zioła wypalił w czasie pracy czy ile znaczków LSD włożył pod język.