Robię projekt na studia, gdzie mamy zaprojektować symulację autonomicznej jazdy samochodu. Używamy oprogramowania Simulink.
Generalnie auto ma być wyposażone w 3 funkcje
- CC - cruise control czyli tempomat,
- ACC - adaptive cruise control czyli Tempomat dostosowujący prędkość do samochodu przed nami,
- AEB - Automatic Emergency Braking,
W zasadzie projekt mamy gotowy i symulację. Został drobny problem, a konkretnie warunek pod jakim auto ma przełączać się między funkcjami. W tej chwili mamy to rozwiązane tak że auto domyślnie jedzie na CC, gdy samochód przed nim będzie w odległości powiedzmy <50m, przechodzi na ACC. Gdy odległość będzie krytyczna, powiedzmy 15/20m, auto włącza AEB.
Generalnie to działa przy małych prędkościach. Problem jest taki że przełączanie funkcji powinno być połączone z relatywną prędkością aut. Bo takie ustawienie dystansu na sztywno, przy którym ma zahamować, jest niewłaściwe. Inna będzie droga hamowania gdy jedziemy mając 200km/h a inna jadąc 30. Przy dwustu trzeba by włączyć AEB już przy dużej odległości, jadąc 30/h starczy wieksza odległość.
Miał ktoś do czynienia z podobnymi projektami w Simulink? Mogę podesłać screeny naszego proejktu itd.
Dzięki i pozdrawiam :)