mikrokontroler

Odpowiedz Nowy wątek
2006-12-17 13:40
0

Mam pytanie odnośnie mikrokontrolerów. Jakie mi polecacie takie które mają minimalnie 40nóżek i takie na które da się łatko pisac w pascalu? Nie chodzi mi tu o jakieś skomplikowane zadania ale zwykły odbiór i przesył sygnałów.</i>

Pozostało 580 znaków

2006-12-18 15:28
0

e mikroprocki w paszczaku ? lepiej sie C ucz ;P a ja polecam at90s8535


Pozostało 580 znaków

2006-12-18 16:32
0

Polecam najzwyklejsze AVR'ki, nawet nie trzeba kupować programatorów, można sobie samemu zrobić.
Np. Atmega16 ma 40 nóżek
user image
Są mniejsze i większe :-) w przystępnej cenie
A programować da się w Basicu, Pascalu, C, Assembler....
Stronka z kompilatorami http://www.mikroe.com

Pozostało 580 znaków

2006-12-19 18:17
0

Dzięki!

Pozostało 580 znaków

2006-12-20 21:09
piotrek86
0

Ucze sie w tym roku jezyka asemblera na uczelni.

Nie mialem jeszcze zadnej stycznosci z mikrokontrolerami, ale mial bym bardzo wielkie checi :) Jedyny przedmiot ktory moze bedzie potrzebny to uklady cyfrowe, z ktorego mialem dobra ocene na koniec :)

Zastanawia mnie np czy mikrokontroler musi byc podlaczony do jakiejs pamieci ram (rozkazy,dane,stos) czy moze takie rzeczy ma wbudowane w siebie? W jaki sposob przesyla sie kod programu do mikroukladu?
Ile orientacyjnie kosztowaloby (cena sprzetu: procek+wyswietlacz itd) zrobienie prostego tetrisa czy innej gry tego typu? Mam na mysli mini gierke.

Pozostało 580 znaków

2006-12-20 22:15
Mgr.Dobrowolski
0

poczytaj w dziale Mikrokontrolery na forum Elektroda.pl

Pozostało 580 znaków

2006-12-20 22:35
0

Takie projekty można spokojnie robić na mikrokontrolerze ATMega8, którego cena wacha się w granicy 5zł.
Ma wbudowany zegar 1MHz( można podpiąć zewnetrzny rezonator kwarcowy max. 16MHz)
Pamieci:
FlashROM 8KB
SRAM 1024B
EEPROM 512B
i mnustwo bajerów.
Do mikrokontrolera program wgrywa się poprzez interfejs ISP, wiec łatwo programator zrobić(przez lpt):
user image
Bascom-AVR jest dobrym programem(jezyk basic) na początek dla tych układzików, posiada symulator oraz program do komunikacji z mikrokontrolerami z rdzeniem AVR.
Jezyk jest bardzo prosty i już konkretny program można zrobić po dniu nauki. Uczyć można sie z neta lub z helpa(posiadam polskiego helpa w którym wszystko jest ładnie opisane, żadne kursy ani książki nie są potrzebne - jak ktoś chce moge wysłać).
Są też zestawy uruchomieniowe do samodzielnego montażu np. "Nowy Elektronik 300-K" który posiada wyświetlacz 16*1, 8 LED'ów, klawiaturke matrycową i buzzer(oczywiście można programować poprzez LPT lub RS232). Po takiej zabawie można przejść najlepiej na C, lub na asm jak kto woli(w asm sporo klepania) :-)
W sklepach można spodkać wyświetlacze które są łatwe w obsłudze(3 linijki kodu w bascomie i mamy wyswietlony tekst). Są także wyświetlacze graficzne, ale są kosmiczne ceny. Ja stosuje wyświetlacze od telefonów komórkowych(np. od nokii 3310) na allegro można kupić poniżej 10zł, ale to już dla "obcykanych" z tą elektroniką cyfrową ;-)
Na przyszłość polecam strone http://elenota.pl/
A także strone protucenta http://atmel.com/ :-)

Pozostało 580 znaków

2007-01-01 15:26
0

a ja tak troche z innej beczki.. czy delphi wystarczy do odczytu pamieci szeregowych 2402-2416 i z rodziny 93 ? jesli tak to jakich komponentow uzyc?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic339436.html
znalazlem cos takiego ale jak przeprowadzic odczyt 93XX?

pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz :)

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0