Cześć,
w swoim NASie mam ustawione tzw. "szybkie testy" co wtorek. Niestety ostatnio dostałem zgłoszenie, że nie udało się przeprowadzić testu na jednym z dysków. Wymontowałem ten dysk i podpiąłem go do narzędzia od WD Dashboard 3.4.2.9.
Próba przeprowadzenia testu kończy się komunikatem:
Krótki test diagnostyczny S.M.A.R.T. został zakończony. Wykryto co najmniej jeden problem.
Błąd z kodem: 7
Nawet jak na krótki test jest on zdecydowanie za krótki, a parametry zostały odczytane z dysku aż 3.
Identyfikator | Nazwa | Wartość | Próg | Kondycja
---------------- | -------------------
5 | Reassigned Sector Count | 0 | 140 | excellent
9 | Power-On Hours Count | 12165 | None | N/A
12 | Drive Power Cycle Count | 169 | None | N/A
194 | Temperature | 91.4ºF 33ºC | None | N/A
199 | SATA/PCIe CRC Error Count | 0 | None | N/A
Jest to drugi dysk z RAID 1, więc zastanawiam się, czy ten da się odratować, czy po prostu już szukać w sklepie kolejnego dysku.
Nazwa modelu: WD Red NAS HDD 3.5"
Numer modelu: WDC WD40EFAX-68JH4N0
Wersja SATA: Gen3