Wątek przeniesiony 2024-02-13 14:59 z Bazy danych przez Riddle.

Na czym postawić grę przeglądarkową 2d?

0

Witam, macie informacje na czym trzeba postawić grę przeglądarkową 2d, aby wytrzymała spokojnie obciążenie 30000 graczy online? serwer dedykowany czy jak?
I czy macie informacje odnośnie kosztów zakupu takiego serwera/hostingu oraz ewentualne koszty utrzymania miesięczne tego. Czy to +- ,50000zł czy np: powyżej 100000zł? ''

4

A masz co na tym serwerze postawić? xD

30k osób online w tym samym czasie to jest baaardzo wysoka liczba. Myślę, że bardzo ciężko byłoby ją osiągnąć w zwykłej grze przeglądarkowej.

5

Nie wiadomo, jakie to będzie obciążenie — przez co te 30 000 graczy pomnożyć. Zupełnie inną wartość się otrzyma, jeśli to prosta gra wykonywana w 100% po stronie przeglądarki użytkownika; i zupełnie inną, gdzie serwer faktycznie musi coś liczyć, odwoływać się co chwila do bazy danych, robić inne rzeczy. Odpowiedź może się różnic od „wystarczy Ci byle hosting za 10 $/miesiąc”, do „potrzebujesz parunastu dedykowanych serwerów i czterech adminów w rotacji 24/7”.

Plus, tak jak pisze serek, 30 000 graczy to jest naprawdę dużo. Dla porównania — nie wiem, jak się to ma do gier przeglądarkowych, ale wciąż — wg Steam Charts, w momencie pisania tego posta zaledwie czterdzieści gier ma tylu jednoczesnych graczy.
Dla porównania, na tej platformie w zeszłym roku wydano 14 532 gry.

0

To zakładając, że gra miałaby wytrzymać obciążenie nie 30000, a 50000 graczy online i bez znaczenia co trzeba to masz informacje ile by to kosztowało? Bliżej 50k pln miesięcznie czy bliżej lub więcej 100k pln? Wystarczą mi wyłącznie wstępne ''widełki kosztów kupna/utrzymanania takiego hostingu/ własnego serwera.''

2

Dostałeś już widełki. Od najtańszego VPSa za kilkadziesiąt zł/msc do w zasadzie całej infrastruktury.
Parafrazując Twoje pytanie na motoryzacje: Jeżeli chce kupić pojazd, bez znaczenia do czego to masz informację ile to by kosztowało? Tu też opdowiedź może być od gruza w cenie złomu do specjalistycznych maszyn po kilkaset milionów $.

0

Odpowiedź może się różnic od „wystarczy Ci byle hosting za 10 $/miesiąc”, do „potrzebujesz parunastu dedykowanych serwerów i czterech adminów w rotacji 24/7”.

Nic lepszego nie urodzę, bo nie podałeś wystarczających informacji. Co więcej, zdobycie takich będzie trudne, o ile nie masz prototypu na, powiedzmy, kilkaset osób, żeby mieć mniej-więcej wyczucie, ile masz zapytań do bazy danych, jaki download/upload, co się w ogóle dzieje i jak.

2

Skąd pytanie w ogóle?

Zamierzasz odkupić od kogoś taką grę na nią, że już wiesz, że będzie miała 30 tysięcy graczy online? A na czym ona teraz śmiga? Jak działa silnik?

Czy może dopiero planujesz taką grę zrobić (czyli dzielenie skóry na niedźwiedziu i zajmowanie się nie tymi sprawami, co potrzeba)?

Bliżej 50k pln miesięcznie czy bliżej lub więcej 100k pln? Wystarczą mi wyłącznie wstępne ''widełki kosztów kupna/utrzymanania takiego hostingu/ własnego serwera.''

To brzmi trochę jak pisanie wniosku o dofinansowanie/biznesplanu, gdzie każą z d**y brać jakieś liczby. Po to ci to potrzebne?

30000 graczy online

co ci gracze robią i jak to wpływa na serwer?

4

Nie liczy się liczba graczy tylko ile informacji gracze odbierają / wysyłają i jak często. Czy to gra czasu rzeczywistego? Czy wszyscy mają się wzajemnie widzieć czy mogą być podzieleni na osobne serwery? Skalowanie w poziomie jest znacznie łatwiejsze niż w pionie

2

Koledzy a nie lepiej kup serwer prosty i zrób to co chcesz, jak będzie za mało to go rozszerzysz a nie już teraz dmuchacie a co na milion osób a co na trylion a co jak wszyscy chińczyki zaczną w nią grać na raz. Najpierw niech w nią gra 100 osób na raz - jak będzie za mało to wtedy warto myśleć na poszerzanie. A tak od razu sobie kłodę pod nogi bo może za mało to bezsensu. Jak byś budował w mieście basen i może za mały bo jak przyjdą wszyscy z miasta na raz to się nie zmieszczą. Zaczynajcie od małych kroków i w razie potrzeby skalujcie a nie od razu stał z armaty - jak nawet atramenty jeszcze nie nie ma.

Tak samo z serwerami na strony - jak przestaje wystarczać to się bierze większy czy mocniejszy. A nie od razu z grubej rury na bogato.

2
Cimron napisał(a):

Koledzy a nie lepiej kup serwer prosty i zrób to co chcesz, jak będzie za mało to go rozszerzysz

Normalnie tak, ale jeśli planuje mieć 30000 graczy na raz na starcie to znaczy że zamierza przeznaczyć grube miliony na marketing a wtedy to już będzie za późno na wprowadzanie zmian. No i tak jak pisałem wcześniej - nie problem dołożyć serwer, zrobić load balancing i skalować w poziomie, ale jak się okaże że wszyscy mają grać na jednym serwerze a serwer przesyła za dużo informacji wszystkim o wszystkich i trzeba ją przemyśleć od nowa to już gra pogrzebana, kasa na marketing stracona a marka spalona

4

Ja znam biznes i wiem że takie plany są głupie. Jak nie masz apki, nie masz serwera to planować i teoretyzować można wiele rzeczy. Jak pyta o takie rzeczy to znaczy że szacuje ale bez wiedzy w tym zakresie. Jak by miał już oparcie w wiedzy to by nie pytał - więc nie ma żądnego produktu tego typu jak do tej pory. Tylko planuje mieć z rozmachem. Ale nie wie czy coś z tego będzie czy też nie - plany a fakty to są odległe galaktyki.

W pytaniu już jest zawarta przesłanka - że nie ma z tym jeszcze żądnego doświadczenia, więc teoretyczne oparcie o potrzebne zasoby nie wynika z niczego po za wyobrażeniem dalekiej przyszłości. Jak Rzym budowali to też nie od monumentów, tylko od baraków dla robotnika i wc dla pracowników. Najpierw każdy biznes zaczyna się od rzeczy małych i potem je rozbudowuje a nie od razu od budowy iglicy na dachu drapacza chmur.

1

To jest aplikacja przeglądarkowa tak jak Margonem czy raczej Ogame?

1

Na cloudzie. Masz Auto Scalin Groups (np. na AWS) i zaczniesz sobie od malej infrastruktury a jak sie userzy pojawia to mozesz latwo i szybko zeskalowac w gore. (ozywiscie zakladajac ze bedziesz mial dobra architekture pod spodem). Ew. Beanstalk

3
WhiteLightning napisał(a):

Na cloudzie. Masz Auto Scalin Groups (np. na AWS) i zaczniesz sobie od malej infrastruktury a jak sie userzy pojawia to mozesz latwo i szybko zeskalowac w gore. (ozywiscie zakladajac ze bedziesz mial dobra architekture pod spodem). Ew. Beanstalk

No dobra, ale pytanie było ile to kosztuje

Kolega ma w chmurze aplikację komercyjną która musi w czasie rzeczywistym wysyłać powiadomienia do 40 użytkowników. Mówi że żeby to działało przyzwoicie musi płacić za serwer $400 miesięcznie. Moim zdaniem to znacznie za dużo na tyle użytkowników i znacznie przepłaca, ale jednocześnie jestem też zrażony cennikiem chmur.

1

A na forach warezowych co nie hostują żadnych plików - utrzymanie serwera kosztuje 2500 zł miesięcznie, tylko usery nich się zrzucą, bo strona przestanie działać z dnia na dzień :-D

No cóż w tym miesiącu się udało.... ale za miesiąc znowu musimy walczyć :-D

Faktyczne koszty to 300 rocznie - ale lepiej pisać że 30 000 - wtedy jak ma takich stron z 5 lub 10 to jest mnożnik.

Tak, ten przykład nie jest z 4 liter - ten przykład jest z niedawnej sytuacji (pewnie każdy co zna warezy, dokładnie skojarzy o co może chodzić). Na końcu jeszcze płacz - że maile ludzi co się rejestrowali sprzedawał również, a już nawet tego nie może co jest fatum.... Jak ktoś zna sytuację to pewnie też go to rozśmiesza...

40 userów i koszty takie - to jakaś parodia, bardzo dobrze szacujesz. No chyba że tam gra to nie jest jakiś mały bufor - tylko serwer do gier 3d z dużym obliczaniem (bez preinstalarora mocy obliczeniowej na dysk użytkownika i dużej części wykonywania działań). Wtedy możliwe że 40 osób jak całość ciągnie przez Internet to jest mnożnik zasobów na każdego użytkownika.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1