W czym pisać grę w większości 2D.

0

Witam, mam dziwny problem, szukam najbardziej odpowiedniego zestawu narzędzi/silnika jak zwał tak zwał pod grę która będzie tylko w rzucie izometrycznym, ale postać sama w sobie ma być modelem który może się obracać w poziomie.
Zrezygnowałem ze sprite'ów i XNA z powodu braku elastyczności postaci a dwa że XNA nie jest już rozwijane.

Interesuje mnie tylko C#, gra ma być multiplayerem. Grafika wysokiej jakości nie jest ważna. Do kontaktu klient-serwer postanowiłem użyć Lidgren.

Nie chce marnować potencjału 3D i budować gry na silniku w pełni pod 3d dla gry gdzie tego nie będzie praktycznie. I tu pewnie dotykam sedna sprawy. Szukam czegoś gdzie moglbym używać wgrywanych modeli 3d pod 2d jakby.

Pomóżcie mi, doradźcie w czym mógłbym ją napisać.
Dziękuję za wszelką pomoc!

1

Używałeś/czytałeś o Unity? Ja osobiście nie używałem, ze względu na fakt że gier nie piszę ale podobno do tego się nadaje. Co do trójwymiarowości samej postaci to może po prostu ją prerenderować we wszystkich możliwych rzutach i wciskać jako płaską grafikę, ale to luźne skojarzenie, a nie rada.

1

Jak Ci było bliskie XNA to może MonoGame?

0

Patrzyłem MonoGame wcześniej ale jednak nie, nie chce nic związanego z XNA.
Czytałem też o sharpDX, ale czy to nadaje się do takich gier, czy może tylko do domowych projektów?

Z tym prerenderem to byłoby więcej roboty niż z samą grą chyba :)
Wszyscy mi polecają unity3d, no i chyba będzie trzeba sprawdzić.

1

W Unity masz taki skryptowy styl pisania. W nowej wersji piszą, że poprawili 450+ bugów, ale narobili znowu nowych. Znajomy zgłaszał, że przezroczystość nie działa dla spriteów.

0

Dziękuję za wszelkie doradztwo, pomoc itp:)
Wybrałem Unity, czas przetestować coś nowego :)

0

Pamiętaj tylko że Unity ma dość przykry system licencyjny. Jeżeli chciałbyś zarabiać na swojej grze i otworzyć działalność gospodarczą będziesz się musiał liczyć z dwiema opcjami 1500$ na start albo 75$/mc W przypadku Visual Studio z darmowej wersji Express możesz korzystać tak długo jak tylko uważasz że braki funkcjonalne nie generują większych kosztów niż zakup wersji pro.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1