W czym piszesz te gry? Ew. w czym chcialbys to robic? O jakiej platformie myslisz?
Gry piszę w Unity i C#. Korzystałem z Visual Scripting, jednak przy większych projektach już się gubiłem w pętlach i ilości tych "kafelek". Coraz częściej dodawałem własne wstawki, więc koniec końców wróciłem co C#.
Pytanie tez jakiego rodzaju projekt chcesz robic i jaki jest Twoj glowny cel. Pobawic sie w pisanie prostych gierek, czy dopracowac cos w 100% i sprobowac na tym zarobic ?
Zależy. Małe projekty jak ten teraz to trochę odświeżałem sobie pamięć po przerwie i chciałem spróbować kilka nowych rzeczy Unity <-> PHP <-> MySQL oraz UDP i multiplayer (robiłem testowo Serwer <-> Klient), jednak zawsze staram sie dokańczać projekt tak aby było OK.
Oczywiście nie robię czegoś takiego jak "strzelanie do muchy z armaty" i nie mam zamiaru spędzić roku nad tą grą, ale staram się zawsze czegoś uczyć na bieżąco.
Ogólnie to ceelowałem w gry 3D, jednak problemem jest niedostateczna ilość grafik, animacji i obiektów. Jak teraz przeglądam już ponad 1000 assetów 3D w Unity to jest sporo takich z których można coś złożyć + te Assety które mam kupione jednakże ciągle czegoś mi brakuje.
Myślałem nad RTS-em, ponieważ tam mniej animacji jest i mogę użyć nawet tymczasowych obiektów, które później się podmieni, jednak to sporo pracy.
Co do ilosci grafik -> wszystko zalezy od tego co to za docelowa gra. W czasach komputerow 8/16 bitowych dalo sie zrobic bardzo grywalne tytuly korzystajac z malej liczby assetow.
To się zgadzam, i twierdzę że nie gra się w gry tylko dla grafiki (moje podejście to "Granie w gry dla grafiki to jak oglądanie porno dla fabuły."), jednak trzeba być szczerym że większość gier przyciąga wzrokiem, dlatego były ewolucje dobrych gier typu Age of Empires, Heroes of Might and Magic 3 czy The Settlers.
Oczywiście dać się da radę zrobić dobrą grę z niską grafiką, jednak trzeba zobaczyć ile osób w takie gry gra i jaka jest szansa na przebicie się. Przykładem jest chociażby Minecraft. Jest znany, a jego kilku poprzedników nikt nawet nie pamięta.
IMHO dopracowanie grafiki mozna zawsze zostawic na koniec, a najpierw skupic sie na mechanice. Ew wykazac sie kreatywnoscia (np. proste rysunki na kartce, bazowanie na firgurach geometrycznych, pixel art, ostatniuo mozna tez sie wspomoc AI i sobie wygenerowac grafike)
Miałem na początku takie samo podejście, jednak zderzyło się to z rzeczywistością w przypadku 3D, sprawdzanie odległości postaci od animacji, sam kwadrat czy trójkąt, ale później jak ma animacje uderzenia, kopania, biegania ataku? Czy dobrze przechodzi z animacji ataku na animację biegu/chodzenia/skakania itp.
Nie mówię że muszę być już wysokiej jakości, ale chociaż Low Poly aby było można sobie zobrazować, zobaczyć co i ile zabiera czasu...
Później jak jest już dużo skrypty czasami dodanie animacji, która była inna niż zakładano (ponieważ się nie miało, albo inaczej wyszła) to trzeba było przepisywać skrypt.
Co do filmiku, OK, ale zobaczcie sobie sami. Wpiszcie Flappy Bird do sklepu Play i zobaczcie ile ma filmiki?
Pierwsze 4 gier jakie mi się wyświetliło nie miało filmiku. 1mln pobrań, 100tys., 50tys., i 10 mln.
Dopiero 5 gierka miała filmik.
Później znowu kolejnych kilka bez filmiku.
Jeśli to była by jakaś gra z tych co reklamują co są skierowane typowo pod zarobek to co innego.
Tą chciałem zobaczyć jak się rozwinie jeśli będzie możliwość rywalizacji. Zauważyłem że gry mają więcej instalacji jeśli dodaje się elementy współzawodnictwa i rywalizacji.