Początki w tworzeniu gier

0

Witam,

Mam zamiar w małym zespole ( 2 osoby ) zacząć tworzyć gry. Chcielibyśmy stworzyć coś na miarę innych gier tworzonych przez małe zespoły ( np darkwood, Zaginięcie Ethana Cartera, Firewatch) Wiemy oczywiście, że to doświadczone zespoły i jeszcze daleko nam do nich, ale po to powstało to pytanie - w jaki sposób powinniśmy się uczyć , żeby im dorównać i zrobić coś na podobnym poziomie? Chcielibyśmy nauczyć się obsługiwać silniki do gier ( najlepiej bazujące na c++), dowiedzieć się jak tworzyć modele 3d używając fotogrametrii lub w np. blenderze, jak programować fizykę gry i cała grę albo nawet nauczyć się działów matematyki, które najbardziej nam się przydadzą, ogólnie jak najwięcej rzeczy dotyczących tego tematu. Jakie książki, kursy czy tutoriale najlepsze były dla nas ( jesteśmy bardzo początkujący). Najlepiej, żeby wszystko było w języku polskim, a jeśli nie to jakie kursy z angielskiego zrobić ( jesteśmy na poziomie B1 ).

1

Chcielibyśmy nauczyć się obsługiwać silniki do gier

Unreal Engine jest fajny (chociaż się raczej bawiłem tym tylko, nic nie zrobiłem konkretnego). No i jest też targ, na którym można kupić gotowe modele 3D czy inne bajery:
https://www.unrealengine.com/marketplace

2
Kamil507 napisał(a):

Jakie książki, kursy czy tutoriale najlepsze były dla nas ( jesteśmy bardzo początkujący). Najlepiej, żeby wszystko było w języku polskim

Może jeszcze smoczki Wam założyć na te kursy? Można być początkującym, ale szukanie informacji przyda się na całe życie. Język angielski na odpowiednim poziomie zresztą też.

Na początek każdy z Was z osobna powinien zrobić grę samemu. Przy obecnych narzędziach i kursach na YouTube to żaden problem.
World of Goo powstało prawie 10 lat temu, a zostało zrobione przez dwie osoby ;)

Skoro jesteście tacy początkujący to odradzam UE i w ogóle silniki oparte o C++. Unity 3D (język C#) będzie dla Was jak znalazł. Poza tym do UE trzeba mieć całkiem mocny sprzęt (mocniejszy niż do Unity), żeby komfortowo pracować.

Grafiką się na razie nie przejmujcie. Ten skill nie jest niezbędny do nauki tworzenia gier. Na początku możecie nawet podziałać na clipartach ( np. https://openclipart.org/ albo http://flaticons.net/ ), albo darmowych assetach Unity (Unity ma nawet w standardowych assetach jakiegoś ludka z animacjami).

Z fizyką nie ma w Unity problemu (silnik fizyczny jest zintegrowany). Co do matmy to przydałoby się trochę więcej wiedzieć, ale tego można się nauczyć na bieżąco ;) Jak wiemy, co chcemy osiągnąć, to wiemy jak tego szukać.

0

Ja odradzam w ogóle używania silników gier na początek. Na początek każdy z Was powinien napisać sam jakąś banalną platformówkę, czy chociażby węża z użyciem DirectX lub OpenGL.

Dzięki temu nabierzecie mnóstwo podstaw z tworzenia gier. Zobaczycie, jak to się robi, jak to działa i będziecie później dużo bardziej świadomi silników gier. Dzięki takiemu podejściu frustrację wynikającą z niezrozumienia podstawowych mechanizmów ograniczycie do minimum lub nawet całkowicie wyeliminujecie.

Używając od początku silników gier, czy to Unreal, czy Unity, daleko nie zajedziecie. Musicie znać te podstawy, które zdobędziecie jedynie tworząc bardzo prostacką grę z użyciem czystego DirectX/OpenGL.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1