Modelowanie 3D software

0

Hej, bawię się Unity i zastanawiam się za który soft do modelowania 3D się zabrać.

Wymagania:

  • Przyznaję, że póki się nie wkręcę w temat (uczę się), wolałbym podejść do niego bardzo budżetowo.
  • Też chcę później modele eksportować do Unity.
  • Modelowanie hard surface i organic.

Ciekaw jestem z czego Wy korzystacie? I czy mając na uwadze moje wymagania polecicie któryś? Póki co spotkałem się lub miałem doczynienia z:

  • Blender 3D,
  • Maya,
  • 3ds Max.
2

Blender całkiem dobrze działa z Unity. Nie musisz nawet eksportować obiektów do innego formatu. Pliki *.blend są importowane do Unity. Jak zmodyfikujesz obiekt w pliku blend, to wystarczy, to od razu zobaczysz zmianę w Unity.

Nie wiem czy 3ds Max lub Maya też tak mają...

Robiłem w Blenderze obiekty statyczne, animowane oraz oparte na krzywych. Wszystko działało w Unity.
Z tego co się orientuję, to Unity pod maską używa Blendera, którego masz zainstalowanego i nim zapisuje wszystkie obiekty do FBX. Wygoda :)

0

@Spine: Zacząłem już podręcznik do Maya, wydaje się że fajnie tłumaczy cały proces (pipeline) tworzenia modelu do gry. Ale mam jeszcze 2 książki o Blenderze, więc na bank pójdzie na tapet następny. Choć jak się okaże że Maya nie jest FREE to use to pewnie się za blendera zabiorę szybciej.

0

3ds jest najlepszy ale koszty jego sa tak wysokie że jak nie zarabiasz na tym to nie ma sensu płacić. Chyba że masz te 8tys rocznie wolne na jedna apkę.

0
Spine napisał(a):

Nie wiem czy 3ds Max lub Maya też tak mają...

Doczytałem. Obiekty z tych formatów są importowane w Unity:

https://docs.unity3d.com/Manual/HOWTO-ImportObjectsFrom3DApps.html

3

Zgadza się, choć niestety, Maya ma darmową wersję dla uczniów, gdzie weryfikacja jest problematyczna, ewentualnie 30 dniowy trial. Tak więc dzisiaj zaczynam swoją przygodę z Blenderem 3D.

3ds Max też jest stricte komercyjny.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1