Skoordynowanie animacji otwierania skrzyń, pociągnięcia za dźwignie itp. z pozycją gracza na scenie

0

Chcę osiągnąć coś jak jest tutaj:

Konkretnie to pracuję na Unity, czy macie jakieś propozycję?

0

Nie rozumiem do końca, co to ma robić. W sensie:

  • nie rozumiem, na czym polega ta zagadka logiczna
  • nie rozumiem też, jaki masz problem z animacją
0

Nie chodzi mi o zagadkę, tylko jeżeli stoi dźwignia która jest jakimś tam spritem która odtwarza animację po interakcji z nią, i jest gracz który ma animację pociągnięcia za tę dźwignie, jak skoordynować te dwie rzeczy żeby te animację się skoordynowały. Gracz odtworzy animacje w miejscu obok dźwigni ale nie koniecznie w tym miejscu żeby poszło to równo z animacją dźwigni.

0

Można to zrobić dynamicznie (jeśli dobrze pamiętam, to na przykład GTA 4 stara się - z racji braku lepszego słowa - interpolować między animacjami), ale w przytoczonym przez Ciebie przykładzie gra po prostu na siłę ustawia sprite w oczekiwanym miejscu (odtwórz sobie filmik w prędkości 0.25).

0

Możesz sobie zaprogramować "snap" postaci do pozycji przy dźwigni.

Przed pociągnięciem za dźwignię, postać sobie przejdzie na odpowiednią pozycję, albo zostanie przesunięta bez żadnych animacji.

Tak jak wspomniał @Patryk27 o GTA. Jak wciśniesz przycisk wchodzenia do auta, to postać stara się podejść do drzwi. Wtedy dopiero otwiera drzwi i wchodzi do auta.

A jeśli robisz grę w stylu retro, to nie musisz nawet robić animacji ciągnięcia za dźwignię. Zmiana stanu obiektu może się odbywać bez animacji.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1