Chcę osiągnąć coś jak jest tutaj:
Konkretnie to pracuję na Unity, czy macie jakieś propozycję?
Nie rozumiem do końca, co to ma robić. W sensie:
- nie rozumiem, na czym polega ta zagadka logiczna
- nie rozumiem też, jaki masz problem z animacją
Nie chodzi mi o zagadkę, tylko jeżeli stoi dźwignia która jest jakimś tam spritem która odtwarza animację po interakcji z nią, i jest gracz który ma animację pociągnięcia za tę dźwignie, jak skoordynować te dwie rzeczy żeby te animację się skoordynowały. Gracz odtworzy animacje w miejscu obok dźwigni ale nie koniecznie w tym miejscu żeby poszło to równo z animacją dźwigni.
Można to zrobić dynamicznie (jeśli dobrze pamiętam, to na przykład GTA 4 stara się - z racji braku lepszego słowa - interpolować między animacjami), ale w przytoczonym przez Ciebie przykładzie gra po prostu na siłę ustawia sprite w oczekiwanym miejscu (odtwórz sobie filmik w prędkości 0.25).
Możesz sobie zaprogramować "snap" postaci do pozycji przy dźwigni.
Przed pociągnięciem za dźwignię, postać sobie przejdzie na odpowiednią pozycję, albo zostanie przesunięta bez żadnych animacji.
Tak jak wspomniał @Patryk27 o GTA. Jak wciśniesz przycisk wchodzenia do auta, to postać stara się podejść do drzwi. Wtedy dopiero otwiera drzwi i wchodzi do auta.
A jeśli robisz grę w stylu retro, to nie musisz nawet robić animacji ciągnięcia za dźwignię. Zmiana stanu obiektu może się odbywać bez animacji.