Mam kolejny problem...z rysowaniem wszystko dobrze działa.
Teraz chcę dodać obiekt klasy dziedziczącej po QGraphicsObject do QVector ale z tego co rozumiem wyskakuje że konstruktor kopiujący jest prywatny ?
// dodawanie
MyScene::MyScene(QObject *parent)
{
setSceneRect(0,0,500,500);
addTube();
Piasek *cos = new Piasek(50,50);
QVector<Piasek*> v;
v.push_back(cos); // blad
// lub
Piasek cos2(50,50);
QVector<Piasek> v2;
v2.push_back(cos2); // blad
}
klasa :
#include <QGraphicsObject>
#include <QPainter>
class Piasek : public QGraphicsObject
{
Q_OBJECT
public:
Piasek(QGraphicsObject *parent = 0);
Piasek(int x, int y);
int X,Y;
int zmianaX,zmianaY;
QRectF boundingRect() const;
void paint(QPainter *painter, const QStyleOptionGraphicsItem *option, QWidget *widget);
public slots:
void changePos(int x, int y);
protected:
void advance(int p);
};
masa odwołań do kodu Qt i ten błąd :
d:\QtSDK\Desktop\Qt\4.8.0\mingw\include\QtGui\qgraphicsitem.h błąd:'QGraphicsItem::QGraphicsItem(const QGraphicsItem&)' is private
Nie chciał bym używać tablic bo nie wiem ile będę miał obiektów na scenie ;/