Silnik gry ze skryptowaniem w JS/TS

0

Jakoś naszło mnie, żeby odpocząć od crudziarstwa i pobawić się w tworzenie gry. Już piszę jakąś tam gierkę 2d opartą na canvasie, ale w tej chwili interesuje mnie 3d. Coś tam w gimnazjum/technikum próbowałem robić w Unity, ale wtedy nie umiałem programować, a teraz sprawdziłem, że usunęli Unity Script, który przypominał składnią JS.

Poszukałem i znalazłem silnik działający w przeglądarce https://playcanvas.com/. No praktycznie jak Unity, a przynajmniej tak mi się wydaje, ale z darmowym kontem projekt może ważyć maks 1GB. Korzystaliście lub znacie inne silniki z edytorem oraz ze skryptowaniem w JS/TS?

Do Unity jest masa materiałów/przykładów, ale nie wiem, czy chce mi się uczyć specjalnie nowego języka, żeby pobawić się w tworzenie gry.

1

Język ma małe znaczenie, api jest dosłownie to samo i to jego znajomość jest ważniejsza. Przykłady zawsze różniły się minimalnie; szybko podchwycisz różnice w składni. Moim zdaniem warto zostać przy unity.

Przed wyrzuceniem UnityScript z unity zrobili najpierw narzędzie konwertujące:
https://github.com/Unity-Technologies/unityscript2csharp
Więc jeśli się uprzesz to nadal możesz kodzić w unity script i konwertować do C#. Możesz tak zacząć żeby się nauczyć nowej składni. Co prawda składnia C# jest dość rozbudowana, jest dużo cukru składniowego, ale nie musisz jej od razu całej znać ani używać

0

@obscurity: To znaczy ja UnityScript nigdy nie znałem, więc nie to jest problemem, bo API Unity i tak nie znam.
Zapomniałem jeszcze napisać, że znalazłem też https://www.babylonjs.com/ + http://editor.babylonjs.com/, ale mało przykładów, a API też bym musiał się nauczyć, więc chyba spróbuję z tym Unity.

2

Unity 3D to dobra inwestycja czasu.

Jest to na pewno silnik bardziej przyszłościowy, niż małe biblioteki, którym nieuchronnie grozi zapomnienie i utrata wsparcia.

Gierki przeglądarkowe chyba już od dawna bardziej opłaca się wydać na Androida/iOS, zamiast osadzać na stronach internetowych...

1

Fajne jest Three.js. Przy czym jest to tylko biblioteka do wyświetlania 3D, a nie całościowe rozwiązanie z edytorem czy z opcjami do gamedevu.

Ale to zależy, jak dużo potrzebujesz ficzerów.

Jeszcze jest Babylon.js, podobna biblioteka do Three.js, ale za bardzo nie korzystałem.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1