Cześć, ostatnio przeglądałem rynek pracy w tym co obecnie robię - jestem na III roku mechaniki i budowy maszyn na PP - specjalność mechatronika. Od jakiegoś czasu dosyć sporo interesowałem się elektroniką i robotyką + pisałem w C na AVRy i wstępnie planowałem w tym pracować ( robiłem jakieś tam proste roboty korzystające z komunikacji BT, sterowanie silnikami itd. ), jednak w Polsce jest tego strasznie mało i zarobki też nie są super, dlatego doszedłem do tego, że przecież moja przygoda z programowaniem zaczęła się już w gimnazjum kiedy zacząłem się uczyć c++ i strasznie mnie to wciągało ( miałem swojego mentora, który np kazał mi napisać własną implementacje drzewa BST, kolejki, listy itd i pamiętam jak w 3 gim wszystkie zeszyty były zapełnione algorytmami ) .. pisałem wtedy jakieś jeszcze gierki 2d w allegro/stml w celu lepszego ogarnięcia OOP. Jeszcze stosunkowo niedawno napisałem prostą gierkę na androida w openGLu tak naprawdę nie ucząc się javy tylko zerkając co jest potrzebne z książki - w końcu podobne do c++ ;). No i wtedy się skończyło typowe kodzenie na PC.
Jeszcze ok rok temu myślałem, żeby startować gdzieś na juniora i podczas pierwszych kroków w przeglądaniu ofert przeraziłem się nadmiarem niezrozumiałych dla mnie skrótów jak MVC i tysiące innych.
Ostatnio pogadałem z kumplem, który zaczął niedawno kodzić i dostał po praktykach juniora w apkach webowych, to mówił, że to nie takie straszne.
No i po kilku dniach przemyśleń doszedłem do tego, że bez problemu jestem w stanie to ogarnąć. Od kilku dni czytam tu na forum tematy ludzi, którzy mają podobne pytania, lecz nie na wszystko znalazłem odpowiedź.
-
Zastanawiałem się między c# a javą. Nie jestem do końca przekonany czy chciałbym pisać webówki czy desktopowe. Raczej webówki, bo widzę, że więcej ofert i pieniędzy ( mimo, że jeszcze nigdy nie pisałem nic takiego ). Dobrze myślę, że do web nadaję się zarówno java jak i c# ? Za javą też mi przemawia fakt, że po godzinach mógłbym sobie pisać gierki na androida i wstawiać na market i a nuż coś się trafi co zacznie zarabiać ( no i każdy projekt do portfolio ). Dobrze rozumuję ? Chyba, że nauka javy na web i nauka javy na mobilne się wykluczają w jakiś sposób ?
-
Wiem, że poza samym językiem trzeba własnie ogarniać te wszystkie frameworki, SVNy, sqle .. no właśnie .. zakładając, że wybrałbym javę, co dalej najlepiej, żebym ogarnął ? Jakie książki polecalibyście do samej javy i dalszych rzeczy poza książkami na temat pisania czystego kodu i wzorców projektowych ? Ogólnie chodzi mi o takich zarys ścieżek nauki.
-
CV ! Do wakacji chciałbym przysiąść nad tym wszystkich i potem aplikować na jakieś praktyki/staż/ juniora - to zależy ile ogarnę zrobić. Myślałem, aby zrobić własną stronę na której zamieszczę projekty, które udało mi się zrobić. Tylko co tam za projekty wstawiać ? Tą grę co mam na androida napisaną to jest w sumie wersja beta i nie wiem czy mam tam wstawiać kod czy tylko screeny i opis ? Co tam jeszcze napisać, żeby działało na plus ? Arkanoidów i snaków na c++ już się napisałem, tylko boję się, że mój kod był zbyt nieefektywny w porównaniu z wymaganiami w pracy - ale tego tak naprawdę nie wiem, lecz mimo wszystko nigdy nie korzystałem z żadnych wzorców projektowych i innych 'bajerów'.